INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Agentura CzechTrade i v době pandemie pomáhá rozvíjet exportní příležitosti. Českým dodavatelům technologií pro uhelné elektrárny zprostředkovala v polovině března setkání s potenciálními obchodními partnery během exportní mise v Kazachstánu. Ten je aktuálně velmi žádanou podnikatelskou destinací.

„I přes složité období spojené s cestovními omezeními nás těší obrovský zájem ze strany českých firem přiletět do Kazachstánu na obchodní schůzky, které mohou přinést zakázky v hodnotě převyšující 100 milionů korun. V porovnání s misemi uskutečněnými v předchozích letech je zájem naprosto rekordní,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.

Elektřina pocházející z uhelných elektráren v Kazachstánu tvoří 90 % veškerých zdrojů elektrické energie. S ohledem na obrovskou rozlohu státu je zde velký počet uhelných elektráren, které stále používají desítky let staré technologie. Elektrárny vyžadují rozsáhlé a periodické rekonstrukce, aby splňovaly přísnější emisní limity. To otevírá obchodní příležitosti pro české dodavatele, kteří mají zkušenosti s modernizací elektráren na domácí půdě. České firmy v tomto případě navíc mají konkurenční výhodu oproti jiným evropským společnostem. Jsou schopny repase stávajících technologií, zatímco jiné firmy nabízejí pouze kompletní výměny dílů.

Zástupci agentury CzechTrade podnikatelům zajistili komplexní servis při plánování a organizaci cesty, zajištění PCR testů, vyřízení víz a povolení pro návštěvu subjektů kritické infrastruktury. „Zprostředkování osobních setkání s klíčovými manažery elektráren a místními experty mají pro podnikatele přínos v konkrétní profilaci, která pomáhá zefektivnit celé jednání,“ dodává Radomil Doležal.

V průběhu mise, která se měla uskutečnit již v březnu 2020, podnikatelé během pěti dnů nacestovali přes 3 500 km, navštívili města Almaty, Usť-Kamenogorsk, Karaganda, Nur-Sultan a Pavlodar a absolvovali setkání s celkem 13 kazašskými firmami provozujícími uhelné elektrárny.

„Poděkování patří Velvyslanectví České republiky v Nur-Sultanu, které požádalo kazašské orgány o udělení mimořádného povolení ke vstupu pro zástupce českých společností. Pan velvyslanec pomohl s oslovením vedení kazašských firem, což sehrálo klíčovou roli při realizaci mise. Oslovení společností na úrovni velvyslance a záštita ze strany zastupitelského úřadu hraje v Kazachstánu významnou úlohu a uskutečněná jednání pak probíhají na úrovni vrcholového vedení. Mise byla zajímavá taktéž s ohledem na to, že elektrárny patří do kritické infrastruktury s přísnými karanténními opatřeními a vzhledem k již zmíněnému omezení cestování dokázal CzechTrade doslova otevřít dveře pro české firmy. Na letošní rok plánujeme ještě jednu podnikatelskou misi zaměřenou na dodávky technologií pro povrchové dobývání nerostů, která se uskuteční v závěru měsíce května,“ říká ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade v Almaty Petr Jurčík.

Mise do Kazachstánu se zúčastnili například zástupci společnosti Sigma Group a.s., která dodává mimo jiné čerpací zařízení. „Naše firma má dlouholetou zkušenost s účastí na misích, které pořádá agentura CzechTrade. Naše kontakty a následné dodávky pocházejí převážně právě z těchto misí, které jsou důležitým prvotním impulzem. Většinu navštívených firem známe, ale právě možnost prezentovat a diskutovat přímo s vedením jednotlivých elektráren a společností otevírá cestu k novým zakázkám na tomto trhu,“ komentuje účast na misi Petr Vetešník, zástupce vedoucího sekce oddělení exportu společnosti Sigma Group a.s.

Zorganizování, a především výsledky mise hodnotí pozitivně i další společnost, která se mise účastnila. „Jsme nadšeni, že jsme mohli díky agentuře CzechTrade prezentovat české technologie, výrobky a služby přímo na místě. Energetický sektor v Kazachstánu potřebuje investice do technologií, které pomáhají zmírňovat dopady na životní prostředí a jsme rádi, že se na těchto cílech můžeme podílet,“ vysvětluje Michal Belianský, obchodní ředitel společnosti ZVVZ-Enven Engineering, a.s.

Agentura CzechTrade připravuje tematicky zaměřené zahraniční exportní mise pravidelně. Tento model slouží jako vysoce efektivní nástroj vstupu na zahraniční trhy s vysokou přidanou hodnotou v podpoře exportu. Konkrétně mise oddělení energetiky byly za poslední dva roky ze strany exportérů velmi žádané, ale kvůli pandemické krizi muselo být jedenáct misí z loňského roku přesunuto na letošek. Pět z nich, které jsou naplánovány na první pololetí, je již plně obsazených.

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3