INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

DSC 7993V ještě nedávných dobách hojnosti se dostatek a nízká cena potravin zdály být nezměnitelnou samozřejmostí. Pak přišlo pár krizových let způsobených covidem, ruskou agresí na Ukrajině, bláznivým růstem cen energií a nevídanou inflací, které nás vyvedly z příjemného snu o věčných létech tučných, abychom si uvědomili, jak vratké mohou být zdánlivé jistoty v dnešním silně globalizovaném světě. Avšak jako všechno zlé je k něčemu dobré, i nastalá situace nás přiměla zamyslet se mimo jiné i nad soběstačností a spravedlivými cenami potravin.

Zatímco ještě loni řadě firem hrozily vážné existenční problémy, což pocítila i soutěž Česká chuťovka nižším počtem účastníků, letos se dovídáme, že zisk mnohých zemědělských a potravinářských firem se dostal do nečekaně dobrých čísel. Vyvstává ale otázka, zda tolik kritizované a politicky výbušné zdražování potravin není často spíš narovnáním cen, kdy ty dřívější například v pekárenství i jinde dlouhodobě neumožnovaly ani prostou reprodukci, natož nezbytnou modernizaci výroby. A ne všem se přitom daří stejně – zjednodušování a paušalizace nejsou na místě.


Soutěž o značky Česká chuťovka a Dětská chuťovka sice tyto nedávné ekonomické turbulence také v konečném důsledku pocítila, a proto se jí rovněž týkají, její smysl a cíl je ale stabilní a neměnný – motivovat výrobce k co nejvyšší kvalitě, a tím i co nejlepší chuti potravin, a zákazníky k tomu, aby tyto poctivé výrobky na trhu vyhledávali. Historie soutěže přesvědčivě potvrzuje, že se jí toto předsevzetí, které jí do vínku dali nezávislí potravinářští odborníci, kteří ji před patnácti lety založili a stále pečují o její nezávislost a odborný respekt, daří naplňovat. O tom také svědčí fakt, že za předchozích 14 let se značkou Česká chuťovka může pyšnit již 1516 výrobkůod 226 firem a značkou Dětská chuťovka celkem 259 potravin od 98 českých výrobců.


Od roku 2017 poskytuje soutěži aktivní záštitu Stálá komise Senátu pro rozvoj venkova, která tím deklaruje svůj zájem o podporu českých potravin. Na tiskové konferenci 28. srpna v Senátu vyjádřil pokračující stabilní podporu projektu Česká chuťovka předseda této komise senátor Jiří Vosecký, i když slavnostní předávání letošních ocenění se po deseti letech vrátí na podzim ze Senátu do Národního zemědělského muzea v Praze, kde se odehrávalo již v prvních ročnících tohoto klání.
Záštitu soutěži letos poskytl tradičně ministr zemědělství Marek Výborný a rovněž prezident Agrární komory Jan Doležal a prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáš Prouza. Odbornou úroveň a prestiž soutěže pak podtrhuje dlouholetá odborná garance renomované Vysoké školy chemicko-technologické v Praze společně s VOŠ, SPŠ a SOŠ Podskalská, která zajišťuje vysoce profesionální zázemí oběma hodnotitelským komisím – jak odborné, tak i dětské. Odborným patronem soutěže pak je rektor VŠCHT prof. Dr. RNDr. Pavel Matějka.


Uzávěrka přihlášek do letošní soutěže byla 14. září. Slavnostní předávání ocenění se uskuteční 2. listopadu. Přítomní novináři tam i letos na základě vlastní ochutnávky předají tři ocenění Cena novinářů – Česká chuťovka 2023. V pořadí již třináctá výrazná osobnost českého potravinářství bude slavnostně poctěna titulem Rytíř české chuti. Spoluorganizátorem slavnost­ního předávání ocenění je Česká cesta – Via Bohemica, z.s.


Přihlášku i pravidla soutěže, jakož i seznam historicky všech úspěšných výrobců a oceněných potravin, lze nalézt na www.ceskachutovka.cz. Českou chuťovku je možné také sledovat na Facebooku, kde jsou uveřejňovány aktuální informace a novinky od držitelů ocenění.


Generálním partnerem soutěže je Albert ČR, tradičním partnerem je opět Hasičská vzájemná pojišťovna, která poskytne jejím účastníkům zvýhodněné podmínky při sjednávání pojištění, a Český porcelán Dubí, jenž opět potěší držitele České i Dětské chuťovky vkusnými porcelánovými závěsnými plaketami s logem soutěže. Váženým partnerem České chuťovky je i Národní zemědělské muzeum. Hlavními mediálními partnery soutěže jsou vydavatelství AGRAL, vydavatelství RIX a Regionální televize CZ, partnerem Dětské chuťovky pak je tradičně Dětská tisková agentura.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3