INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

epoptavka copy copyO služby řemeslníků byl v lednu zájem. Celková poptávka ze strany zákazníků za první měsíc letošního roku v meziročním srovnání vzrostla. Zájem je přitom o menší řemeslnické práce nebo servis.

Vyplývá to z dat společnosti ePoptávka.cz, která je provozovatelem největšího online tržiště propojujícího dodavatele se zákazníky u nás. Jaký byl první měsíc letošního roku pro řemeslníky z hlediska poptávek?

Aktuální statistiky ukazují, že v meziročním srovnání v lednu 2024 vzrostl celkový zájem o služby řemeslníků ze strany zákazníků o 7,9 %. „Čísla tak potvrzují dlouhodobý zájem o řemeslníky, a to zejména v některých segmentech, kdy je stále vysoký zájem například o různé menší řemeslnické práce,“ uvádí Otto Kočí, ředitel společnosti ePoptávka.cz. Právě segmentace a analýza z hlediska odvětví přitom podle něj mohou být klíčové pro identifikaci některých trendů, které napříč odvětvím panují.

V meziročním srovnání se lednová poptávka razantně zvýšila v několika oblastech. Zájem zákazníků značně vzrostl o hodinové manžely, instalatéry, techniky a opraváře všeho druhu. Poptávka po servisu a opravách budov, domácností a vybavení v nich za první měsíc 2024 meziročně vzrostla o 21 %. „Zaznamenáváme přitom poptávku jak po pracích většího rozsahu, tak těch menších. Typicky je zájem o opravu kamen, seřízení oken, výměny těsnění, servis plynových kotlů či tepelných čerpadel, ale i opravu dalšího menšího vybavení domácností,“ upřesňuje Otto Kočí.

Ještě vyšší meziroční nárůst pak v lednu zaznamenali řemeslníci v odvětví zaměřeném na zasklívání ploch nebo dodávky průmyslového, laboratorního či gastronomického skla. V tomto segmentu se zájem meziročně zvýšil o celých 33 %. „Největší podíl poptávek v této kategorii tvoří poptávky po zasklení lodžií a balkonů, zimních zahrad nebo realizace skleníků. Zájem je ale i o poměrně specifická řešení, jako jsou sprchové kouty na míru, dveře či skleněná zábradlí. V menší míře jsou pak zastoupeny i dodávky skla pro různé účely nebo menší specializované práce,“ doplňuje Otto Kočí.

K nárůstu poptávky pak dle dat společnosti dochází také například v odvětví nábytku, kdy je poptáván nábytek na míru nebo renovace starších a starožitných kusů, kde zájem meziročně vzrostl o 5 %. Zájem se pak zvýšil i v samotném odvětví stavebních prací včetně menších dokončovacích prací, a to o 7 % v porovnání s lednem 2023. Tyto práce jsou ve většině případů spojeny s realizací nebo finalizací už rozjetých projektů nebo renovacemi a rekonstrukcemi. Poptávky po realizaci nové výstavby se objevují jen v minimální míře.

Aktuální data poukazují na několik možných faktorů, které mohou ovlivňovat zájem o služby řemeslníků. Jedním z nich je samotné odvětví, v němž řemeslníci podnikají, kdy jsou vyhledávány spíše menší stavební práce, upřednostňovány jsou renovace a pozornost se upírá i na zařízení a údržbu domácnosti a jejího vybavení. Nárůst poptávek pak může do jisté míry ovlivňovat také průběh letošní zimy, která přináší řadu spíše jarních dní. Ruku v ruce s tím pak množství domácností některé z prací přestává odkládat. V neposlední řadě pak do hry může vstupovat i strach ze zvyšování cen. „Náš průzkum mezi řemeslníky realizovaný před koncem loňského roku poukázal na fakt, že téměř každý druhý řemeslník, konkrétně 42 %, plánuje přistoupit k přehodnocení své cenové politiky a zvýšit ceny za své služby. Zda se tento krok uskuteční, je prozatím otázka, nicméně lidé mohou být motivovaní záměrem realizovat své zakázky za stávající cenu,“ doplňuje Otto Kočí.

Data společnosti ePoptávka.cz poukazují ještě na jeden zajímavý fakt. Navzdory tomu, že se zájem o řemeslníky drží vysoko, z meziročního srovnání vyplynul značný pokles poptávky po stavebních materiálech. „Podle aktuálních čísel klesla poptávka po stavebním materiálu o téměř 19 %. Příčinu můžeme hledat i ve vysoké ceně stavebních materiálů, jaká v České republice panuje. Mnozí zákazníci, kteří mají tu možnost, řeší dodávku těchto materiálů nákupem ze zahraničí,“ zakončuje Otto Kočí.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3