INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

pennyDomácí původ potravin je pro české zákazníky důležitý. Podle čerstvého průzkumu PENNY se jím při nákupech řídí 62 % lidí. Více se na tuzemské označení zaměřují ženy (65 %) než muži (58 %) a střední a starší generace.

Nejčastějším důvodem volby domácích potravin, který udává šest z deseti Čechů, je snaha podpořit české a moravské producenty a domácí ekonomiku. Právě před Velikonocemi vyšel řetězec PENNY Čechům v jejich preferencích vstříc.

Téměř polovina tuzemských nakupujících dává podle průzkumu, který na vzorku 1000 respondentů realizovala pro PENNY mezinárodní průzkumná společnost TALK, přednost domácí produkci proto, že jim připadá neekologický dovoz potravin na velké vzdálenosti. Více než 40 % lidí pak nákupy domácích potravin považuje za výraz národní hrdosti. Kvalitu české produkce jako důvod k jejímu nákupu pak udávají tři z deseti Čechů, 17 % lidí tvrdí, že jde o zvyk, který nechtějí měnit. Zajímavostí je, že pouze 5 % lidí pak jako důvod k nákupu uvádí nízkou cenu domácí produkce.

Týden před velikonočními svátky ale měli zákazníci možnost oblíbených, a přitom výhodných „českých“ nákupů. PENNY totiž ve velikonočním čase nabízelo trvanlivé výrobky s ochranným označením Česká potravina ve speciální akci s 10% slevou. „Chtěli jsme podpořit Velikonoce takové, jaké je mají lidé rádi, tedy v duchu českých a moravských tradic, a dopřát jim k tomu možnost nákupu českých výrobků za zvýhodněné ceny. Zlevnili jsme veškerý sortiment trvanlivých potravin označených značkou Česká potravina. To jsou výrobky, které jsou vyrobeny z domácích surovin a zpracované tuzemskými firmami. Celkem bylo v týdenní akci přes 200 produktů,“ řekl vedoucí strategického marketingu PENNY Vít Vojtěch. Řetězec tak touto akcí ještě podpořil své zaměření na domácí produkci. I podle průzkumu považuje veřejnost PENNY za prodejce s největším podílem českých výrobků. Nová akce je zároveň dalším pokračováním podpory českých aktivit, na které PENNY cílí. „Dlouhodobě podporujeme vše české v duchu hesla Žijeme hezky česky, například lokální český sport nebo naše seniory,“ doplnil Vít Vojtěch.

Podle dat z průzkumu Češi vůbec nejčastěji z domácích výrobků nakupují chléb a pečivo, mléko, vejce a pivo. Více než třetina pak ještě maso, uzeniny a zakysané mléčné výrobky a sýry. Zemi původu kontroluje podle průzkumu téměř polovina nakupujících (47 %) u všech potravin. Osm z deseti Čechů tak činí alespoň u některých výrobků.

Ochranou známku Česká potravina mohou využívat jednosložkové potraviny ze stoprocentní složkou z České republiky, přičemž prvovýroba a všechny fáze výroby musí proběhnout na našem území. U vícesložkových potravin musí součet hmotnosti složek pocházejících z České republiky tvořit nejméně 75 % celkové hmotnosti a výroba musí rovněž probíhat na území České republiky.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3