LEO Express bilancuje první půlrok svého provozu. Zatímco začátek byl rozpačitý, březen přinesl zlom a druhé čtvrtletí je rekordní jak konzistentním růstem počtu svých cestujících, tak ekonomickými výsledky firmy. V červenci by LEO Express měl převézt svého půlmiliontého pasažéra.
„Od začátku roku jednoznačně rosteme v obsazenosti, padají rekordy v denním počtu cestujících, přestože se cenově nepodbízíme,“ řekl Leoš Novotný, generální ředitel společnosti LEO Express, a dodal: „Spoje míváme vyprodané nejen v pátek, jako tomu bylo ještě před dvěma měsíci, ale i jindy – čtvrtky, soboty, neděle. Ve špičkách proto nasazujeme zdvojené soupravy, které mají ve srovnání s Pendolinem či Regiojetem největší kapacitu na trase Praha-Ostrava.“ Během povodní zaznamenal LEO Express pokles v obsazenosti, která se ale rychle dostala opět nad průměr 70 %.
Jako velmi úspěšnou hodnotí společnost kampaň na podporu zákaznické karty, kterou si pořídilo přes deset tisíc lidí a ke spuštění je připraven věrnostní program.
LEO Express se díky svým nízkopodlažním a bezbariérovým vlakům stal oblíbeným dopravcem jak rodičů s kočárky, tak handicapovaných na vozíku. Uvnitř souprav LEO Express je pro obě skupiny připraven speciální prostor a sedadla. Vděčná je pro školní skupiny nabídka návštěvy kabiny strojvedoucího během cesty, a tak v posledních dvou měsících si tyto výlety vyzkoušely desítky školních skupin, které využívají i výhodné cenové nabídky pro organizované skupiny.
Stále je LEO Express i v evropském srovnání na špici rychlosti spuštění provozu všech svých souprav. Zatímco LEO Expressu to trvalo dva měsíce, RegioJet i Pendolino potřebovali téměř rok. Podobná časová náročnost je patrná i v zahraničí, kdy například německému dopravci HKX trvalo kompletní spuštění dva roky stejně jako v Itálii společnosti NTV.
Na úspěšné druhé čtvrtletí má vliv nejen roční období spojené s větším cestováním, ale také řada produktových změn a konzistentně vysoká spokojenost zákazníků: „Z pravidelného monitorování spokojenosti cestujících plyne, že se pohybujeme kolem 85% spojenosti s našimi službami,“ dodává Leoš Novotný. „Roste nám počet fanoušků na Facebooku rychlostí 70 lidí za den, za chvíli jich bude 19 tisíc. A i oni vidí pozitivní změny a oceňují je, tito zejména naše nové webové stránky.“
LEO Express spustil nový web, vylepšil rezervační systém a mobilní aplikace, spustil off-line zpravodajství ve vlacích a v cateringu se změny postupně spouštějí. Úspěšně byl dokončen pilotní provoz špičkového kávovaru s nabídkou několika druhů káv na palubě.
(tz)