INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Monopolní Viagra přišla o patentovou ochranu na českém trhu přesně před dvěma lety. A začaly se dít věci – díky generickým lékům, které lidem nabízí identickou léčbu, klesají ceny a k lékům na erektilní dysfunkci se dostane mnohem více mužů.

Zatímco před vypršením patentové ochrany se jedna tabletka modrého zázraku prodávala až za 450 Kč, její cena postupně klesla na současných 370 Kč. To však nestačí na konkurenci v podobě generických léků. Ty nabízejí identickou léčbu za třetinovou cenu. Všechny léky přitom obsahují stejnou účinnou látku - sildenafil.

„Jedná se o klasický efekt vstupu generických léků na trh – výrazně klesne cena léčby, díky čemuž se k lékům dostane více lidí. Pokud je cena oproti situaci z předchozích dvou let méně než třicetiprocentní, poklesla díky tomu atraktivita černého trhu, což je v tomto případě zcela zásadní,“ řekl výkonný ředitel ČAFF Emil Zörner.

Všechny léky z této kategorie jsou na předpis, stát na ně ze zdravotního pojištění nepřispívá. Každou korunu tedy musí zaplatit pacienti. Jejich citlivost na cenu je proto výrazná. Mnohým se vyplatilo riskovat nákup z neověřených zdrojů, když činila cena jedné tabletky 450 Kč. Při ceně ekvivalentu kolem 135 Kč už nemají důvod.

Svědčí o tom také vývoj prodejů. Zatímco před vypršením patentové ochrany se prodávalo zhruba 20 tisíc balení za čtvrtletí, nyní je to přes 41 tisíc balení. „Je to otázka spíše pro sociology, jaké efekty má takové zvýšení spotřeby. Každopádně je to příklad na reálných datech, jak fungují generické léky,“ dodává Emil Zörner.

Nízká cena přípravků, které druhým rokem konkurují Viagře, samozřejmě mění poměry na trhu. Dříve monopolní přípravek ztratil už téměř tři čtvrtiny trhu. Do budoucna bude dále ztrácet, protože o možnostech léčby za výrazně nižší peníze se dozvídá stále více pacientů.

Jak je možné, že jsou generické léky natolik cenově dostupné?

Oproti nákladnému procesu výzkumu, vývoje a testování originálního léku mají cestu na trh výrazně snazší. Přitom je díky přísnému dozoru lékových úřadů nad jejich výrobou zajištěna kvalita, účinnost a bezpečnost pro pacienty.

O České asociaci farmaceutických firem

Předmětem činnosti ČAFF je sjednocovat a hájit společné zájmy firem, které se zabývají výzkumem, vývojem, výrobou a obchodem v oblasti humánních léčivých přípravků. Mezi hlavní činnosti ČAFF patří podpora hospodářských, právních a odborných zájmů svých členů. Asociace plní roli kontaktního bodu pro vzájemnou komunikaci svých členů s orgány státní exekutivy, zákonodárnými orgány, s odbornými společnostmi a s veřejností.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3