INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
az-smart-logo-tzVysoké šance pro přijetí na vysoké školy pro letošní neúspěšné žadatele o vysokoškolské studium se aktuálně stávají klíčovým hodnocením pro výběr pomaturitního studia. Z údajů ČSÚ vyplývá, že jde až o 40 000 studentů. Ne každé vzdělávací centrum či jazyková škola však může nabídnout takto vysoké šance nebo dokonce i statut studenta. Co obnáší statut studenta? A jaké šance mají školáci maturující až v září?

Někteří letošní neúspěšní žadatelé o studium na vysoké škole pokračují v přípravě na studium zápisem do tzv. „nultých ročníků", které vypisují odborné vzdělávací instituce po celé republice. Celkové číslo 40 000 těchto žadatelů zahrnuje i studenty, kteří možnost přihlásit se na VŠ neměli. Tedy ty, kteří maturitu složí až v druhém, zářijovém termínu. Většina vysokých škol totiž stanovila termíny na srpen.

Aula2„Přiznáme se, že my jsme termín přihlášek třeba pro studenty maturující až v září speciálně posunuli. Pokud maturitu složí až v září, vyjdeme jim vstříc a přijmeme je i v říjnovém termínu," řekl k aktuální situaci Martin Vaněk, ředitel vzdělávacího centra AZ smart, která je největší poskytovatelem pomaturitního vzdělávání v ČR.

Stoupá zájem o medicínské obory, říká průzkum

Největší zájem je o přípravu na studium medicíny, psychologie a práva nebo filozofie. Zatímco jazykové, ekonomické a pedagogické obory zaznamenaly naopak až 10% odliv zájemců. I přes širokou nabídku však hrozí zúžená nabídka kvalitní výuky. Podle aktuálního průzkumu agentury AdLab v měsíci srpnu se čeští studenti rozhodují podle kritérií nejčastěji v tomto pořadí:

1. Kvalita výuky a procentuální šance pro přijetí na VŠ.

2. Ekonomická otázka vzdělání.

3. Sídlo vzdělávací instituce.

4. Náročnost studia na dané škole.

5. Dobré reference a zkušenosti se školou.

6. Možnost studovat se svými přáteli.

7. Ostatní důvody.

Zdroj: AdLab, 16.8.2011

40 000 studentů nulté ročníky škol nepojmou,rozhodne dřívější datum přihlášky

Úspěšnost přijetí do nultých ročníků nebo pro jazykové vzdělání se úměrně zvyšuje s datem podání přihlášky. S přibližujícím se začátkem školního roku se značně zužuje možnost výběru místa školy či její kvality. Mezi školy s nejvyšším dopadem na trh pomaturitního vzdělávání patří i AZ smart s pobočkami v Praze, Brně i Ostravě. Úspěšnost při přijímání jejích studentů na vysoké školy dlouhodobě přesahuje 90 %, u medicínských oborů dokonce 93 %. Věkový průměr studentů je pak 19,2 let. Jde o Univerzitu Karlovu v Praze, Masarykovu univerzitu v Brně a řadu dalších vysokých škol.

„Nezastíráme, že studium u nás je poměrně náročné. Nicméně ten, kdo si vytkl za cíl studium na VŠ, pro to musí něco udělat. My mu vytváříme více než dobré studijní podmínky. Disponujeme kvalitním pedagogickým sborem složeným z učitelů působících na UK v Praze, MU v Brně a Akademii věd ČR," uvedl Martin Vaněk, ředitel vzdělávacího centra AZ smart.

Statut studenta není jen státem placené pojištění

Starostí mnoha studentů k jejich škodě nebývá ověření, zda jim pomaturitní vzdělávací instituce vůbec zajistí statut studenta, na který byli zvyklí na střední škole či gymnáziu. Jde samozřejmě o státem placené zdravotní pojištění (až do věku 26 let) a některé složky sociálního pojištění (nikoliv důchodové zabezpečení), ale rovněž jde o zachování rodinných přídavků, daňových úlev a sociálních dávek při splnění příslušných podmínek do 26 let věku. A také všechny obvyklé studentské slevy (slevy v dopravě, kultuře, ISIC aj.). AZ SMART, který poskytuje statut studenta, svým studentům zajistit i ubytování. O to vše student přijde, pokud jeho vzdělávací instituce nemá od Ministerstva školství ČR povoleno pro daný kurz udělovat statut studenta.

O vzdělávacím centru AZ SMART

Vzdělávací centrum AZ SMART (www.az-smart.cz) bylo založeno v roce 1998, od roku 2001 následně funguje pod právní formou typu „s.r.o.". Působí ve vzdělávací sféře již 13 let, a to na třech místech republiky - v Praze, Brně a Ostravě, vždy v centrální části měst. Dnes se AZ SMART pyšní jako jedno z mála center až 93% úspěšností při přijetí svých studentů na vysoké školy.

Vzdělávací centrum AZ SMART je institucí akreditovanou MŠMT ČR pro pořádání rekvalifikací pod č. j.: 7084/10-24/246. Agentura působí v několika stěžejních oblastech, jako jsou jazykové kurzy pro veřejnost, individuální výuka a doučování, přípravné kurzy k přijímacím zkouškám na vysoké školy - právnické, pedagogické a filozofické fakulty, dále se zaměřuje na ekonomické směry jako VŠE, Českou zemědělskou univerzitu, VŠB apod. a v neposlední řadě na vzdělávací a sportovní pobyty dětí a mládeže.

Kromě uvedených činností připravuje zahájení kurzů psychologie v jednání, sociologie, filozofie, politologie, historie a politické ekonomie, mnoho rekvalifikačních kurzů zaměřených především na právo EU.

Vzdělávací centra AZ SMART poskytují svým klientům kompletní vzdělávací a jazykové služby vysoké kvality. To je jeden z důvodů, proč vedle svých aktivit věnuje AZ SMART značnou část svého potenciálu úzké spolupráci s předními pedagogy a odborníky, kteří působí na tuzemských i zahraničních vysokých školách, jsou autory naučné literatury a posluchačům mají co nabídnout.

Více informací o vzdělávacích centrech AZ SMART získáte na http://www.az-smart.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3