INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Letní vlna zdražování zemního plynu nebyla poslední. V podzimních měsících postupně zdražila nebo zdraží dodávky domácnostem většina dodavatelů. Podle analýzy magazínu CenyEnergie.cz se ceny plynu zvýšily od léta o 4,5 %, od začátku roku tedy o 13,8 %. Rozdílů v cenách si všímají i zákazníci, počet změn dodavatelů trhá veškeré rekordy.

Ceny rostou kvůli dolaru a burze

Růst cen plynu má objektivní příčiny: oslabení koruny vůči americkému dolaru a vývoj ceny plynu na burzách. „Ceny pro 4. kvartál roku 2011 jsme zvýšili vzhledem ke zvýšení našich vstupů," sdělil Lukáš Pokrupa, obchodní ředitel společnosti Centropol Energy. „I my jsme ve většině míst od listopadu zdražili, ale zároveň zachovali bez skrytých poplatků svůj cenový odstup 8 % od dominantních dodavatelů," vysvětlil Andrej Čírtek, tiskový mluvčí společnosti Lama Investments.

Plyn zdražila nebo zdraží většina dodavatelů. Pouze šest z nich zatím ceny nezvýšilo, není ovšem jisté, zdali zdražení neohlásí v dalších dnech.

Každý den změní dodavatele tisíc domácností

Změna dodavatele plynu může přinést domácnostem úsporu několik tisíc korun ročně. Jak vyplývá ze srovnání magazínu CenyEnergie.cz, v současné době je rozdíl mezi nejvyšší a nejnižší nabídkou pro modelovou domácnost v rodinném domě, která zemním plynem topí, až 9 592 Kč. Pro domácnost v bytě, jež na zemním plynu vaří a ohřívá s ním vodu, je pak rozdíl v cenách 2 660 Kč. „Rozdíly v cenách dodavatelů se nyní mohou lišit až o čtvrtinu," sdělila Michaela Vinšová, analytička webu CenyEnergie.cz.

„Hlavní motivací ke změně dodavatele je cena. Zákazníci stále častěji přecházejí za výhodnějšími nabídkami, zejména v období, kdy je ohlášeno další zdražování," prozradila Vinšová. To dokazují i oficiální statistiky: od ledna do června 2011 změnilo svého dodavatele plynu více než 144 000 odběratelů, a jen za období červenec až září 2011 se k tomuto kroku rozhodlo přes 98 000 domácností!

Výhled pro rok 2012

O cenách plynu od roku 2012 zatím nejsou žádné konkrétní informace. „Prognózy na další období si v tuto chvíli netroufáme stanovit," uvedl Vladimír Vácha ze společnosti E.ON. „Odhad cen na příští rok je věštění z křišťálové koule. Záleží na celkovém pohybu ekonomiky i vývoji cen ropy," doplnil Andrej Čírtek z Lama Investments.

Domácnosti by se však do budoucna v každém případě měly připravit na to, že ceny plynu se mohou měnit i v doposud netradičních termínech. „Změny ceny plynu vždy na konkrétní čtvrtletí jsou asi definitivně minulostí, protože jsou různými dodavateli upravovány v různých časech," uzavřel Miroslav Vránek z Pražské plynárenské.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3