INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
JITONA2011_cerveneNábytkářská společnost Jitona v letošním roce dodá na britský trh zboží JITONA_60letv hodnotě 100 milionů korun, což představuje přibližně dvě procenta z celkového segmentu dýhovaných ložnic. Česká společnost se tak stane jedním z největších dodavatelů na tamním nábytkářském trhu. Po tomto úspěchu se společnost Jitona chystá proniknout i na Německý trh.

Společnosti Jitona se podařilo proniknout na britský trh v roce 2006 a již nyní zažívá velké obchodní úspěchy. „Máme zajištěnou komplexní logistiku a zastoupení firmy přímo v Anglii," vysvětlil Martin Kovář, generální ředitel společnosti Jitona a dodal: „Ze skladu v Northamptonu dodáváme do dvou týdnů. Dodávky zajišťujeme přímo do bytů konečných zákazníků včetně montáže a poprodejního servisu". O rozvoj prodejní sítě se podle Kováře ve Velké Británii v současné době stará pět agentů.

Jitona do Velké Británie dodává zboží v segmentu dýhovaných ložnic a podle vlastních odhadů se jí letos podaří dodat množství v hodnotě přibližně 100 milionů korun, díky čemuž společnost dosáhne dvouprocentního podílu na trhu dýhovaných ložnic, a to bez započítání výroby, kterou Jitona prodává v distribučním kanálu společnosti IKEA.

Profil společnosti

JITONA a.s. zaujímá významné postavení na evropském trhu nábytku. Je největší českou firmou vyrábějící a exportující nábytek a zejména ložnice. Vyrábí:

• ložnice, postele a obývací pokoje z masivu

• demontovatelný nábytek z pravé dřevěné dýhy

Obchodní aktivity jsou zaměřeny především na export, který tvoří přes devadesát procent celkového obratu. Nejvýznamnějšími exportními zeměmi jsou Německo, Velká Británie, Rakousko a Dánsko. Celkový obrat společnosti přesahuje 1,1 mld. Kč. Ve svých třech výrobních závodech JITONA a.s. zaměstnává 700 pracovníků. Jedná se o ryze českou společnost s dlouhou tradicí.

Společnost JITONA a.s. navazuje na tradici nábytkářských firem Tusculum Rousínov a Spojených umělecko průmyslových (UP) závodů Brno, založených v roce 1920. Důkazem mimořádného postavení předchůdců dnešní firmy JITONA je fakt, že v roce 1937 byly Spojené UP závody největší firmou vyrábějící nábytek v Evropě.

Historie samotné společnosti JITONA a.s. sahá do roku 1951, kdy byli sloučeni drobní výrobci nábytku z Jižních Čech do státní společnosti nazvané „Jihočeské továrny nábytku", která tak navázala na více než stoletou historii výroby nábytku v tomto regionu.

Po roce 1989 prošla firma privatizací, která znamenala zásadní změnu orientace především na německý trh, resp. trhy západní Evropy. Významný milník představuje vstup společnosti Expandia jako majoritního akcionáře v roce 1993 a následně zahájení procesu zásadní restrukturalizace. Jeho cílem bylo vytvoření moderní, efektivní fungující výrobní společnosti. V rámci tohoto procesu došlo k redukci počtu výrobních závodů a následně ke strategické orientaci společnosti na spolupráci s největším světovým maloobchodním nábytkářským řetězcem, švédskou firmou IKEA. Rozvoj této spolupráce je natolik dynamický, že v současné době je JITONA a.s. jedním z pěti největších dodavatelů kategorie dýhovaný nábytek pro firmu IKEA v Evropě a některé sortimenty dodává jako jediný výrobce na světě. Dynamiku tohoto procesu potvrzuje fakt, že v současné době dodáváme IKEE cca 50% našeho obratu.

Zbývající polovinu obratu firmy tvoří zejména rozvíjející se aktivity prodeje vlastních produktů ve Velké Británii a dále uvedení nové designové kolekce JITONA Design Collection na domácí trh. Úspěšnost této kolekce dokládá i otevření nové podnikové prodejny v Praze.

V současnosti je výroba koncentrována do dvou závodů. Klatovy jsou technologicky nejmodernějším závodem. Je zde soustředěna hromadná výroba dýhovaného nábytku zejména pro zákazníka IKEA. Závod Třebíč se specializuje na výrobu masivního a dýhovaného nábytku. Vyrábíme zd ložnice, jídelny a obývací pokoje. Organizace výroby, zaměřená na dosažení maximální efektivnosti a současné použití moderní technologie je nezbytným předpokladem úspěšnosti v tomto tržním segmentu.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3