INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
JITONA2011_cerveneNábytkářská společnost Jitona v letošním roce dodá na britský trh zboží JITONA_60letv hodnotě 100 milionů korun, což představuje přibližně dvě procenta z celkového segmentu dýhovaných ložnic. Česká společnost se tak stane jedním z největších dodavatelů na tamním nábytkářském trhu. Po tomto úspěchu se společnost Jitona chystá proniknout i na Německý trh.

Společnosti Jitona se podařilo proniknout na britský trh v roce 2006 a již nyní zažívá velké obchodní úspěchy. „Máme zajištěnou komplexní logistiku a zastoupení firmy přímo v Anglii," vysvětlil Martin Kovář, generální ředitel společnosti Jitona a dodal: „Ze skladu v Northamptonu dodáváme do dvou týdnů. Dodávky zajišťujeme přímo do bytů konečných zákazníků včetně montáže a poprodejního servisu". O rozvoj prodejní sítě se podle Kováře ve Velké Británii v současné době stará pět agentů.

Jitona do Velké Británie dodává zboží v segmentu dýhovaných ložnic a podle vlastních odhadů se jí letos podaří dodat množství v hodnotě přibližně 100 milionů korun, díky čemuž společnost dosáhne dvouprocentního podílu na trhu dýhovaných ložnic, a to bez započítání výroby, kterou Jitona prodává v distribučním kanálu společnosti IKEA.

Profil společnosti

JITONA a.s. zaujímá významné postavení na evropském trhu nábytku. Je největší českou firmou vyrábějící a exportující nábytek a zejména ložnice. Vyrábí:

• ložnice, postele a obývací pokoje z masivu

• demontovatelný nábytek z pravé dřevěné dýhy

Obchodní aktivity jsou zaměřeny především na export, který tvoří přes devadesát procent celkového obratu. Nejvýznamnějšími exportními zeměmi jsou Německo, Velká Británie, Rakousko a Dánsko. Celkový obrat společnosti přesahuje 1,1 mld. Kč. Ve svých třech výrobních závodech JITONA a.s. zaměstnává 700 pracovníků. Jedná se o ryze českou společnost s dlouhou tradicí.

Společnost JITONA a.s. navazuje na tradici nábytkářských firem Tusculum Rousínov a Spojených umělecko průmyslových (UP) závodů Brno, založených v roce 1920. Důkazem mimořádného postavení předchůdců dnešní firmy JITONA je fakt, že v roce 1937 byly Spojené UP závody největší firmou vyrábějící nábytek v Evropě.

Historie samotné společnosti JITONA a.s. sahá do roku 1951, kdy byli sloučeni drobní výrobci nábytku z Jižních Čech do státní společnosti nazvané „Jihočeské továrny nábytku", která tak navázala na více než stoletou historii výroby nábytku v tomto regionu.

Po roce 1989 prošla firma privatizací, která znamenala zásadní změnu orientace především na německý trh, resp. trhy západní Evropy. Významný milník představuje vstup společnosti Expandia jako majoritního akcionáře v roce 1993 a následně zahájení procesu zásadní restrukturalizace. Jeho cílem bylo vytvoření moderní, efektivní fungující výrobní společnosti. V rámci tohoto procesu došlo k redukci počtu výrobních závodů a následně ke strategické orientaci společnosti na spolupráci s největším světovým maloobchodním nábytkářským řetězcem, švédskou firmou IKEA. Rozvoj této spolupráce je natolik dynamický, že v současné době je JITONA a.s. jedním z pěti největších dodavatelů kategorie dýhovaný nábytek pro firmu IKEA v Evropě a některé sortimenty dodává jako jediný výrobce na světě. Dynamiku tohoto procesu potvrzuje fakt, že v současné době dodáváme IKEE cca 50% našeho obratu.

Zbývající polovinu obratu firmy tvoří zejména rozvíjející se aktivity prodeje vlastních produktů ve Velké Británii a dále uvedení nové designové kolekce JITONA Design Collection na domácí trh. Úspěšnost této kolekce dokládá i otevření nové podnikové prodejny v Praze.

V současnosti je výroba koncentrována do dvou závodů. Klatovy jsou technologicky nejmodernějším závodem. Je zde soustředěna hromadná výroba dýhovaného nábytku zejména pro zákazníka IKEA. Závod Třebíč se specializuje na výrobu masivního a dýhovaného nábytku. Vyrábíme zd ložnice, jídelny a obývací pokoje. Organizace výroby, zaměřená na dosažení maximální efektivnosti a současné použití moderní technologie je nezbytným předpokladem úspěšnosti v tomto tržním segmentu.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3