INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
regiojet_logo_cmykZákladní otázkou jednání zástupců RegioJet s ministrem dopravy 11. 10. 2011 bylo, zda je ministerstvo jako dobrý hospodář schopno přijmout rychlé rozhodnutí o tom, že přestane dotovat provoz vlaků ČD na trasách, na kterých jsou jiní dopravci připraveni jezdit bez dotací. Otázka, za kterou stojí úspory v řádu stovek milionů Kč ročně.    

Bohužel z jednání nevzešel žádný konkrétní výstup v podobě jasné deklarace toho, že ministerstvo je připraveno aktivně hledat tyto úspory, které se nabízejí, a že by hodlalo za tímto účelem v dohledné době nasadit všechny zdroje.

Zástupci RegioJetu byli pouze odkázáni na postupné soutěžení rychlíkových spojů na vybraných tratích a na konci jednání zazněl neurčitý příslib uskutečnění diskuse formou kulatého stolu za účasti dalších dopravců na téma provozování dálkových vlaků v ČR.

Ministerstvo se nicméně nijak aktivně nepostavilo k řešení základní otázky:

Existuje-li nabídka provozovat dnes dotované spoje bez dotací (jakýmkoli dopravcem), je ministerstvo dopravy připraveno využít této nabídky a podniknout veškeré kroky vedoucí k úspoře těchto peněz?

Odpověď na tuto otázku se zástupci RegioJetu na setkání nedozvěděli. Naopak ministerstvo dopravy staví celou věc do role, že se musí určit, koho na danou trasu pustí.

Ale toto je nesmysl, ministerstvo neurčuje v rámci liberalizovaného trhu dopravy, kdo jakou linku bude na vlastní podnikatelské riziko jezdit – toto je zcela v režimu svobodného podnikání.

Ministerstvo pouze určuje, které spoje bude dotovat. A zde požadujeme rozhodnutí, zda i přesto, že na stole leží nabídka provozování vlaků EC, IC bez nároku na jedinou korunu dotací, hodlá ministerstvo dále dotovat provoz těchto vlaků.

Dotování spojů EC, IC vlaků, které by šlo provozovat bez dotací, jde přitom na úkor rušení klasických rychlíků a meziregionálních spojů, které bez dotací nejsou schopny fungovat a jsou klíčové pro dopravní obslužnost v regionech.

Stát tak na jedné straně laxně dotuje spoje, které dotace nepotřebují (a do roku 2006 ani dotovány nebyly) a na druhé straně ruší rychlíky, které zajišťují základní dopravní obslužnost.

(tz

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3