Vybraní zástupci českých výrobců přijeli v sobotu 8. 10. 2011 slavit Den českých výrobků. Oslava proběhla na Staroměstském náměstí při akci Mezinárodního dne kuchařů, kterou pořádala Asociace kuchařů a cukrářů ČR. Přes ochlazení a přeháňky již podzimních dnů se akce vydařila. A bylo se na co dívat a co ochutnávat.
Návštěvníci mohli ochutnat vybrané speciality mistrů kuchařů a zároveň nakoupit tradiční české výrobky jako například pravý ručně zdobený pardubický a plánský perník, hořické trubičky nebo dřevěné puzzle s motivy obrazů malíře Libora Vojkůvky. Asi největší zájem byl o hanácké tvarohové a povidlové koláčky.
„Takový zájem jsem opravdu nečekal. Návštěvníci, mezi kterými byla řada zahraničních turistů se k nám i několikrát vraceli a prodali jsme přes 130 přepravek pečiva." řekl po akci spokojený pekař pan Metzner. Součástí akce byl i bohatý doprovodný program, ve kterém vystoupila celá řada umělců. Kuchaři soutěžili ve filetování lososů, cukráři ve výrobě dortů, děti v malování obrázků, nebo se mohli nechat přikrášlit ve stánku Barev a laků. Atrakcí se staly i krojované ženy v hanáckém a jihočeském kroji, které byly bohatě fotografovány zahraničními, zejména Japonskými turisty. Výtěžek z akce byl věnován na charitativní účely nadaci Livie a Václava Klausových.
V rámci oslav byl slavnostně pokřtěn Kalendář českých výrobků. Křtu se ujal prezident Asociace kuchařů a cukrářů ČR pan Kubec a ředitel společnosti Český výrobek pan Kolečkář. Pan Kubec připomněl důležitost kvalitních domácích surovin pro kuchaře a pan Kolečkář nutnost podpory českých výrobků pro naši společnost. Kalendář je výjimečný tím, že již obsahuje Svátek českých výrobků - 27. října a říjen je označen jako měsíc českých výrobků. Tak mají české výrobky konečně důstojný svátek a my všichni příležitost k další oslavě.
Jak ukázala nejnovější data z 1. pololetí 2011 z agentury MML TGI, Median, která ročně osloví přes 15 000 respondentů, zájem o české výrobky postupně roste. Jak je vidět na grafu, proti loňskému roku vzrostl počet respondentů o 2 % na 47 %. To je v absolutním vyjádření přes 200 000 nových potenciálních zákazníků, kteří během 1 roku začali dávat přednost českým výrobkům. To je jistě pro každého výrobce dobrá zpráva. Aby zákazníci mohli mít jistotu, že kupují skutečně český výrobek mohou se orientovat podle loga Český výrobek, je udělováno za přísných podmínek a kontrolováno v místě výroby. Více informací o programu Český výrobek a probíhajících aktivitách naleznete na www.czvyrobek.cz
(tz)