Orientace české ekonomiky na automobilový průmysl je z tohoto důvodu značně riziková. Poptávka po automobilech slábne jak v České republice, tak v podsadě ve všech evropských zemích. Meziroční propady nákupu automobilů dosahují v jihoevropských zemích až několik desítek procent. Situace se v tomto ohledu zhoršuje i v Německu, kam směřuje značná část především různých součástí a náhradních dílů pro automobily.
Situace na pracovním trhu má k ideálu daleko. Počet lidí bez práce je rekordně vysoký a počet nových pracovních míst naopak tristně nízký. Ke změně situace k lepšímu navíc neexistují téměř žádné předpoklady. Během jarních měsíců sice dojde k poklesu nezaměstnanosti díky obnovení sezonních prací, ale v závěru roku se celkový stav opětovně zhorší.
Počet vyhlášených osobních bankrotů dosáhl v únoru 1 354 případů, tedy o 341 méně než v lednu. Naopak návrhů na osobní bankrot stále přibývá, v uplynulém měsíci jich bylo 2 015. Soudy nestíhají nápor vyřizovat, relace mezi počtem podaných návrhů a počtem vyhlášených osobních bankrotů se v únoru ve srovnání s lednem snížila z 91% na 67 %.
Rostoucí trend v nákupu použitých laserových tiskáren, pronájmu kancelářské techniky a zvýšený zájem o kompatibilní tiskové náplně odhaluje průzkum společnosti Teko Technology, předního tuzemského výrobce a distributora kancelářské techniky.
Souhrnný index důvěry v domácí ekonomiku se v únoru mírně zvýšil, a to především zásluhou zlepšení důvěry v průmyslu a mezi spotřebiteli. Naopak ve stavebnictví a v obchodě se došlo k poklesu důvěry. Ve srovnání s předchozím rokem je souhrnná hodnota indikátoru důvěry nižší.
Stále více podniků dnes sází na komunikaci prostřednictvím sociálních médií, jako jsou Facebook, Twitter či LinkedIn. Podle aktuální studie celosvětové sítě poradenských společností KPMG je společnosti nejčastěji využívají k firemní propagaci (přes 60 procent), 57 procent z nich zároveň rozšiřuje uplatnění sociálních médií v rámci inovace svých produktů a služeb, případně náboru nebo práce s vlastními zaměstnanci.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...