I když si pracovní portály drží dominantní pozici, Češi je pomalu opouští a práci si stále častěji hledají přes personální agentury, sociální sítě anebo na doporučení přátel. Vyplynulo z průzkumu kandidátských preferencí, který realizovala personální agentura Grafton Recruitment.
Kdo chce, ten si práci najde. A může si dokonce vybírat. Podobné věty zaznívají v souvislosti s rekordně nízkou nezaměstnaností poměrně často.
Když přijde řeč na peníze, bývá to v Česku jako s fotbalem. Každý se v nich dobře vyzná a nepotřebuje žádné rady. Co by mě asi tak mohlo překvapit, říká si většina z nás. Jenže každý rok spadnou do dluhové pasti stovky Čechů. A následky jsou někdy tragické.
Vánoce se blíží a s nimi i období nákupní horečky. Češi stále více nakupují na e-shopech, a to nejen na českých či evropských, ale i na těch mimo EU.
Nejnovější průzkum personální agentury Grafton Recruitment potvrdil, že se Češi přestávají bát o práci a ukázal, že jejich chuť měnit zaměstnání je nejvyšší za uplynulých 5 let.
Červnový růst počtu insolvenčních návrhů byl v červenci vystřídán tak výrazným poklesem, že červencové hodnoty celkového počtu insolvenčních návrhů klesly na 26% průměrné pololetní hodnoty roku 2017. U firem to bylo 53% a u fyzických osob 24% průměrné pololetní hodnoty roku 2017.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...