I když se může zdát, že služeb externích call center využívají společnosti jen ke krátkodobým projektům (akční prodej produktů, ověřování údajů, navolávání schůzek nebo průzkumům spokojenosti) pravda je jiná. Většina firem dnes běžně využívá služeb externích kontaktních center i jako plnohodnotnou substituci za call centrum vlastní. Kvalita komunikace a bezpečnost je v tomto případě samozřejmě zásadním předpokladem úspěchu.
Rozdíl v produktivitě mezi šťastnými a nešťastnými zaměstnanci je více než pětinový. I když je spokojenost zaměstnanců ve velké míře ovlivňována firemní kulturou zaměstnavatele, jen méně než polovina českých firem považuje dle průzkumu agentury Grafton Recruitment atmosféru na pracovišti a firemní kulturu za důležitou. Pokud však chtějí stabilní a produktivní tým, měli by firemní kultuře věnovat zvýšenou pozornost. Jejím prostřednictvím totiž mohou také výrazně snížit fluktuaci svých pracovníků.
V prvním pololetí roku 2017 bylo podáno celkem 14 846 insolvenčních návrhů, z toho 1 141 u firem a 13 705 u spotřebitelů. Celkový počet insolvenčních návrhů klesl proti pololetí 2016 o 4,92 %. V pololetí roku 2016 ve srovnání s pololetím 2015 byl pokles téměř dvojnásobný a činil 8,6 %. Červnový nárůst počtu insolvenčních návrhů v situaci, kdy se ekonomice daří, rostou zakázky i platy zaměstnanců a je vysoká poptávka po řadě profesí, je pravděpodobně důsledkem novely Insolvenčního zákona, která vstoupila v platnost k 1. 7. 2017. V červnu firmy patrně ve snaze předejít komplikacím podali více insolvenčních návrhů a vyhnuli se tak povinnostem vyplývajícím z novely platné od 1. 7. 2017. U právnických osob se jedná především o novou povinnost, kdy musí svoji pohledávku dokládat uznáním dlužníka s ověřeným podpisem nebo vykonatelným rozhodnutím nebo notářským zápisem se svolením k vykonatelnosti nebo potvrzením auditora a hradit zálohy. U fyzických osob může podání insolvenčního návrhu výrazně zkomplikovat podmínka, že insolvenční návrh na oddlužení může podat jen akreditovaná a odborně způsobilá osoba.
Počet nespolehlivých plátců DPH se ke konci června vyšplhal na 9 429, což meziročně představuje nárůst o 71 procent. V průběhu prvního pololetí letošního roku se jejich počet zvýšil o 1 972 (o čtyři méně než ve stejném období 2016), a v červnu jich přibylo 323. Nespolehliví plátci DPH nejrychleji přibývají v Praze a mezi firmami s tržbami do 10 milionů korun. Statistiky dnes zveřejnila poradenská společnost Bisnode, která se zabývá poskytováním ekonomických informací o firmách. „Nespolehliví plátci DPH v prvním pololetí letošního roku přibývali stejným tempem jako v roce 2016 a jejich celkový počet se blíží 9 500. Rizikové subjekty se daří odhalovat také díky kontrolnímu hlášení DPH. Situace na Slovensku je opačná, počet nespolehlivých plátců DPH letos klesl,“ říká analytička Bisnode Petra Štěpánová. „Nespolehliví plátci DPH se koncentrují v Praze. Letošní přírůstek ze 70 procent obstaraly firmy, které mají sídlo v hlavním městě, v červnu dokonce tvořily 86procentní podíl,“ dodala Petra Štěpánová z Bisnode.
Společnost ManpowerGroup Česká republika v červnu zveřejnila výsledky průzkumu ManpowerGroup Index trhu práce pro třetí čtvrtletí roku 2017. V rámci tohoto průzkumu byla všem účastníkům vybraného reprezentativního vzorku 750 zaměstnavatelů v ČR položena otázka: „Jak očekáváte, že se změní celkový počet zaměstnanců ve vaší společnosti v následujícím čtvrtletí do konce září 2017 v porovnání s aktuálním čtvrtletím?" ManpowerGroup má pro Českou republiku k dispozici i sezonně očištěná data SAD (jelikož průzkum v ČR se provádí již pět let), která eliminují dopad sezonních výkyvů v datech týkajících se náborových aktivit. Tisková zpráva uvádí všechna data sezonně neočištěná.
Tradice soukromého maloobchodu je ve Vietnamu minimálně 600 let stará a v rodinách si generace předávají své letité praktické zkušenosti. Malé soukromé podnikání nikdo ve Vietnamu nezakázal a tak nemají Vietnamci strach z konkurence státních nebo zahraničních podniků, protože se naučili svojí ochotou, úsměvy, pracovitostí, dlouhou prodejní dobou i vynalézavostí jak lépe vyhovět zákazníkům si zákazníky udržet. Z Vietnamu jsou zvyklí na obrovskou konkurenci, kterou si naši obchodníci neumí ani představit.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...