V květnu příštího roku vejde v platnost nařízení Evropské unie o ochraně osobních údajů, tzv. General Data Protection Regulation neboli GDPR. Povinné firmy a instituce by podle odborníků neměly podceňovat přípravné práce. Za porušení hrozí viníkům pokuty až 20 milionů eur, případně 4 % z jejich obratu.
Od 31. května platí v Česku zákaz kouření v restauračních zařízeních. Na základě zkušeností ze zahraničí předpokládají analytici ze společnosti BDO, že pokles tržeb u restauračních zařízení bude v řádu jednotek procent a nepřesáhne dvoucifernou hranici. Objem prodaných tabákových výrobků sice mírně klesne, ale v následujících letech se předpokládá návrat na původní úroveň. I přes snížení daňových příjmů do státního rozpočtu způsobené poklesem tržeb, by měl být dopad na státní rozpočet z dlouhodobého hlediska pozitivní. Náklady spojené s léčbou nemocí přímo způsobené kouřením jsou pro stát vyšší než daňové příjmy. Tyto předpoklady vznikly mimo jiné na základě analýzy z dopadů u států, jež v minulých letech zákaz také zavedly. Jedná se o Irsko, Norsko, Itálii, Skotsko a Anglie.
V loňském roce vzniklo 2 226 firem, které podnikají v oblasti stravování a pohostinství, což je nejvíce za posledních pět let. Jedním z důvodů může být zavedení elektronické evidence tržeb (EET). Informace vyplývají z databází a výpočtů poradenské společnosti Bisnode, která se zabývá poskytováním ekonomických informací o firmách.
Tlak na malé a střední podniky na přijetí delších platebních lhůt se zvyšuje. Třetí ročník průzkumu ukázal, že v České republice je celkem 88 % respondentů, kteří tvrdí, že od nich byly požadovány delší lhůty splatnosti, než jim vyhovují. To je mnohem více než evropský průměr, který činí 61 %. Dále 82 % českých respondentů uvádí, že přijali delší lhůty, než jaké jim vyhovují, a tento problém se stává zřejmý. Zmíněnou hodnotu je možné srovnat s evropským průměrem, který činí 58 %. Tyto výsledky vycházejí z odpovědí 10 468 respondentů z 29 zemí. Hodnota avizovaných 82 % je každopádně meziročně vyšší o 10 %.
Celkový dluh obyvatel přesáhl na konci prvního čtvrtletí letošního roku poprvé v historii výši dvou bilionů korun a meziročně tak vzrostl o 162 miliard korun. Naopak výše dluhu ohroženého nesplácením se meziročně snížila o 6 miliard na celkových 41 miliard korun. Podíl ohroženého dluhu tak klesl na pouhá 2 % z celkového dluhu. Vyplývá to z dnes zveřejněných údajů Bankovního a Nebankovního registru klientských informací.
Spokojeno se svým životem je v současné době celých 82 procent Čechů. 93 procent obyvatel České republiky pak snadno zvládá pokrýt základní výdaje. Necelá polovina z nás si dokáže bez problému i spořit. Peníze nejčastěji odkládáme na horší časy a také na dovolenou. Právě ta je pro Čechy fenomén – šetří na ni víc jak třetina domácností. Pravidelnou zahraniční dovolenou si může dovolit celá čtvrtina z nás. To vše vyplývá z rozsáhlého průzkumu Poštovní spořitelny o spokojenosti obyvatel v České republice, finančním chování českých domácností a dostupnosti finančních produktů a služeb.
Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...