Prázdninové slunné počasí nahrává v posledních týdnech prodejům ojetin se studenými odstíny karoserie. Potvrzuje to fakt, že kromě objektivních hledisek se při nákupu vozu rozhodujeme čistě subjektivně, podle našeho aktuálního stavu. Letní horké dny v nás probouzejí potřebu se více osvěžovat, dodržovat pitný režim a všeobecně vyhledávat klimatizovaná místa. Není tomu jinak ani při jízdě v automobilu, kdy je prakticky samozřejmostí mít ve výbavě klimatizaci. Všeobecně se také dá říci, že v létě preferujeme spíše studené tóny barev než v jiných ročních obdobích.
Tento fakt potvrzuje i společnost Auto Palace, která za poslední měsíc v segmentu ojetin eviduje nárůst prodejů automobilů právě ve studených barvách karoserie. Byť jsou tyto odstíny populární i v jiných měsících v roce, nárůst v prodejích přes prázdniny je zde evidentní.
Nejpopulárnější zůstává trendy bílá barva, pak šedá, stříbrná a modrá metalíza. Nárůst v prodejích u této vítězné trojice je téměř 25%.
„V rámci našich prodejních strategií zvažujeme i různá psychologická hlediska, která mohou mít vliv na rozhodování zákazníka při nákupu vozu. Teplé letní měsíce ve většině z nás evokují potřebu se před sluncem schovávat, příliš se mu nevystavovat a pokud možno zůstávat v klimatizovaných prostorách. Proto právě v těchto týdnech naleznete v naší nabídce více vozů studených barev a ve většině vybavené klimatizací pro maximální komfort při cestování na dovolené nebo za jinými dobrodružstvími,“ říká Ralph Howie, generální ředitel společnosti Auto Palace pro ČR a SR.
„Ze statistik společnosti Auto Palace také vyplývá, že v létě nakupují ojetiny více muži (67 %), jejichž potřeba schovávat se před horkem může být větší než u žen, které se všeobecně více rády sluní,“ dodává Ralph Howie.
Auto Palace Group
Auto Palace Group je součástí nizozemské skupiny AutoBinck založené v roce 1907 v Haagu – jedné z nejstarších automobilových společností na světě. Je zároveň jedním z největších nizozemských investorů v ČR. Hodnota investic za dobu působení v ČR se odhaduje na 1,6 mld. Kč na Slovensku pak 19 mil. EUR. Skupina v současnosti působí v 8 zemích Evropy – v Holandsku, České republice, Slovensku, Belgii, Maďarsku, Polsku, Rumunsku a Slovinsku. V roce 2015 dosáhla skupina AutoBinck obratu přes 1 mld. EUR. V současnosti je rozdělena do 4 divizí: 1)Retail a distribuce vozidel, 2) Leasing a financování (Business Lease), 3) Distribuce náhradních dílů, 4) Smart mobility.
Skupina Auto Palace zahájila svou činnost na našem území v roce 1991 jako importér a prodejce automobilů značky Mazda a dnes patří mezi tři nejvýznamnější automobilové dealery na trhu. Za 25 let působení na českém a slovenském trhu skupina prodala 111 461 vozů. Svým zákazníkům nabízí ve svých třech prodejních centrech v Praze a jednom v Brně, prodej automobilů celkem osmi značek – Ford, Mitsubishi, Mazda, Hyundai, Škoda, Opel, Volvo a Peugeot. Zároveň vlastní dvě pobočky v Bratislavě na Slovensku, kde je prodej a servis zaměřen na vozy značek BMW, Mazda, MINI a Mitsubishi.
Auto Palace nabízí širokou škálu služeb na každé pobočce. Pod jednou střechou zde zákazníci naleznou zázemí pro výběr a servis nových vozů, prodej a nákup ojetin (AutoPoint), servisní zázemí, karosárnu, prodej náhradních dílů a autopůjčovnu (RentPoint). Součástí všech prodejních center jsou autorizovaná servisní střediska vybavená nejmodernější opravárenskou a diagnostickou technologií. Auto Palace je rovněž ekologicky velmi zodpovědná, proto podporuje prodej elektromobilů a vlastní i dvě nabíjecí stanice.
(tz)