INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

autohausV rámci celé skupiny prodala společnost AAA AUTO International za uplynulý rok 75 372 vozů, z toho 46 744 v České republice. Po tuzemské Škoda Auto je tak nadále druhým největším prodejcem automobilů v tuzemsku.

Titul nejoblíbenější ojetiny obhájil stříbrný hatchback poháněný benzínovým motorem. Zvítězil tak potřetí za sebou po dlouhodobé nadvládě kombíků. V uplynulém roce dominovaly vozy s manuální převodovkou, náhonem na dvě kola a výkonem 70–85 kW. Vyplývá to z každoroční analýzy specifikací nejprodávanějších ojetých vozů AAA AUTO Index.

Čeští zákazníci do třetice zvolili krále ojetin, kterým se stal stříbrný vůz s karoserií hatchback (dvouprostorové vozy s výklopnou zadní částí karoserie a svislou nebo splývající zádí). Ten si v loňském roce koupilo 32,7 % zákazníků. Druhou nejvyhledávanější karoserií jsou vozy kombi, které preferovalo 28,4 % lidí. O téměř 2 % se zvýšila obliba vozů SUV, a to na 13,6 %.

Stejně jako v předchozích dvou letech zůstává vyhledávanějším palivem benzín. Vozy poháněné benzínovým motorem zvolilo 51,8 % českých řidičů. Zajímavé ovšem je, že nejoblíbenějším agregátem je motor poháněný naftou, a to konkrétně 1,9 TDi. V letošním roce dominovaly motory o výkonu 70 – 85 kW, které si našly majitele v 31 % případů. Z prvního místa tak těsně sesadily výkonnostně nejslabší automobily kategorie 0–69 kW. Ty pro letošek zvolilo 30,6 % zákazníků. Třetí pozici si udržely vozy s výkonem 101–125 kW, které si meziročně polepšily o 1,5 % na 19,1 %. „Součet procent z prvních dvou nejnižších kategorií dohromady činí přes 61 % trhu. Potvrdil se tak trend, který nastoupil v loňském roce, a to fakt, že čeští řidiči si stále více vybírají méně výkonné vozy,“ uvádí generální ředitelka AAA AUTO International Karolína Topolová.

Suverenitu si drží i vozy s manuální převodovkou, které si zakoupilo v roce 2017 v ČR 85,3 % zákazníků. Mírně si nicméně polepšily automobily s automatickou převodovkou, které si meziročně zvolilo o téměř 1,5 procenta řidičů (14,3 %) více. Stejně tak si převahu udržují vozy s pohonem dvou kol (87,2 %).

O jednu desetinu procenta meziročně více si jasnou dominanci mezi nejoblíbenějšími modely pojistila tuzemská Škoda Octavia. Tu si v letošním roce pořídilo 10,8 % zákazníků. Menší škodovku, Fabii, si vybralo 9,7 % českých řidičů. „Vysoký počet prodaných Škodovek určitě umocňuje i fakt, že AAA AUTO International je po Škoda Auto druhým největším prodejcem vozů v České republice,“ dodává Topolová. Třetí místo patří stejně jako minulý rok vozu Volkswagen Passat (3,8 %). Na čtvrtém místě se umístil Ford Focus (2,5 %). Top 5 uzavírá Škoda Superb, která si meziročně polepšila o dvě příčky. Stejně jako rostoucí zájem o vozy Škoda roste i zájem o ojeté vozy celkově. AAA AUTO International očekává, že počet prodaných automobilů v rámci celé skupiny i v novém roce překročí hranici 75 tisíc. „Podle nedávného zjištění si mohou kvůli lepšící se ekonomické situaci lidé dovolit dražší a kvalitnější ojeté vozy. Roste tak i počet Čechů, kteří doposud neměli auto žádné,“ uzavírá Topolová.

(tz)

Ilustrační foto Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3