INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Více než polovině českých domácností se daří hospodařit bez dluhů a snaží se ke svým finančním závazkům přistupovat zodpovědně. Vyplývá to ze statistik Koeficientu rozumného zadlužení Poštovní spořitelny (www.rozumnezadluzeni.cz), ve kterém si míru své zadluženosti během posledních šesti měsíců spočítalo téměř 43 tisíc lidí. Zájem o Koeficient se navíc v povánočním období oproti stejnému období roku 2010 zvýšil čtyřnásobně.

„Zvýšená návštěvnost webu potvrzuje, že české rodiny začaly v důsledku finanční krize a přibývajících případů osobních bankrotů zodpovědněji přistupovat ke svým financím, aktivně se zajímat o možnosti rozumného zacházení s úsporami a snažit se předcházet situacím, kdy by se mohly ocitnout v dluhové pasti," řekl Aleš Pospíšil, ředitel Řízení segmentů Poštovní spořitelny a dodal: „Svou roli v tom hraje také zvýšený zájem médií o tuto problematiku. Lidé se bojí finančního pádu a začínají podnikat preventivní opatření, omezují své výdaje."

Statistiky Koeficientu rozumného zadlužení přesto ukazují, že bezmála čtvrtina českých domácností (24 %) má s dluhy výrazné problémy. Většinou jde o rodiny s malým příjmem a vysokými výdaji, které nestíhají splácet. To potvrzují i zkušenosti Asociace občanských poraden. „Pozitivním jevem posledních měsíců je skutečnost, že zaznamenáváme nárůst klientů, kteří k nám nechodí až ve chvíli, kdy je nejhůře, ale aby se poradili, jaké kroky mají podnikat, aby zabránili nejhoršímu, tedy osobnímu bankrotu," podotkl Stanislav Skalický, ředitel asociace.

V ohrožení však nejsou jen ty domácnosti, jejichž výdaje převyšují příjmy. Potenciální riziko dluhové pasti visí tak nad 35 % těch, které nemají problémy se splácením dluhů, ale zároveň nemají z čeho si vytvářet nezbytnou finanční rezervu pro případ nečekaného výpadku příjmů. Typickým příkladem je rodina, která splácí hypotéku, leasing na auto, úvěr. Výdaje běžné spotřeby bez potíží pokryje, ale ve chvíli, kdy se objeví nutnost typu oprava automobilu, se ocitne tváří tvář otázce: Kde na to vzít?

Samostatnou kapitolou je situace, kdy by jeden z ekonomicky aktivních členů rodiny přišel o práci. „Takovým doporučuji uzavřít pojištění proti neschopnosti splácet a zamyslet se nad tím, kde uspořit, aby získali rezervu ve výši ideálně tří až šesti měsíčních platů," dodal Aleš Pospíšil.

Koeficient rozumného zadlužení vyvinula Poštovní spořitelna jako nástroj, který může lidem pomoci vyvarovat se přílišného zadlužení. S jeho pomocí lze snadno spočítat momentální finanční situaci domácnosti a případné nebezpečí finančních potíží. Osobní poradenství pro všechny, kteří se dostali do závažných finančních problémů, nabízí Asociace občanských poraden (www.obcanskeporadny.cz), kterou Poštovní spořitelna podporuje. Poštovní spořitelna je součástí Československé obchodní banky, a. s.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3