INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Počty těch, kteří se snaží neoprávněně vydělat na pojistných událostech, jsou stále obrovské. Allianz pojišťovna za letošní první čtvrtletí zachránila bezmála 38 milionů korun, což je téměř 40 % z částky za celý loňský rok. Detektivové Allianz pojišťovny prověřili skoro 400 případů podvodných pojistných událostí, což je oproti stejnému období loňského roku výrazný, 1,4násobný nárůst.

„Nejvíce podvodů odhalili naši vyšetřovatelé již tradičně v souvislosti s havarijním pojištěním a povinným ručením, zhruba 300 případů za více než 10 milionů korun," vypočítal vedoucí oddělení auditu a kontroly Allianz pojišťovny Maya Mašková. „Přestože podvody z autopojištění jsou nejčetnější, nebyla to zdaleka nejvyšší odhalená částka. V majetkovém a odpovědnostním pojištění se fingované škody vyšplhaly téměř na 24 milionů korun," dodala Mašková. „Více než 4 miliony korun pak padly na vrub životního a cestovního pojištění."

A jaké příběhy si tentokrát klienti připravili? Tak například jeden severomoravský podnikatel nahlásil vloupání do skladu, z něhož mělo být odcizeno 1900 metrů čtverečních plovoucí podlahy v hodnotě zhruba 1,5 milionu korun. Již první šetření detektivů odhalil mírně řečeno podezřelý způsob vniknutí pachatele, respektive způsob zabezpečení objektu v době vloupání. Z fotografií pořízených policií totiž zjistili, že ve zdivu byl nad zemí probourán otvor, kterým pak byly desky plovoucí podlahy vyneseny. Majitel o tomto „vstupu" prokazatelně věděl déle než dva týdny před krádeží, a přesto jej nenechal zazdít. Příchod a odchod pachatele nebo pachatelů se díky tomu odehrál bez násilného překonání překážek. Podezřelým byl i způsob přemístění zhruba 900 těžkých balíků tímto otvorem a absence otisků pneumatik nákladního vozu, který by minimálně jeden byl k jejich odvozu třeba. Škoda byla pro všechny tyto důvody zamítnuta a podnikatel pod tíhou důkazů vůbec neprotestoval.

Výjimkou není ani situace, kdy z klientových informací vyplyne, že nemluví pravdu a tudíž pojistný podvod na sebe prozradí sám. To se přihodilo i motoristovi z jižních Čech, který hlásil rozbité čelní sklo u svého osobního automobilu. Na dotaz, kdy se pojistná událost přihodila, napoprvé řekl, že je to již déle a datum si nepamatuje, ale že pojištění měl tehdy teprve krátce a platil by vyšší spoluúčast než teď. Zkušená operátorka zachovala klid, upozornila klienta, že telefonáty jsou monitorovány a zcela rutinně se dál ptala - na registrační značku vozu, bydliště klienta, na to, zda chce doporučit nejbližší smluvní servis, atd. A pak opakovaně položila otázku na konkrétní datum události, na níž klient zareagoval prokazatelně - „Konkrétní datum?, řekněme před třemi týdny." Lhát se nemá - jeho škoda vyplacena nebyla. Znalí operátoři Allianz pojišťovny se v případě hlášení, které vykazuje podezřelé znaky, dokáží dotazovat velmi cíleně a mnoho pokusů o podvod tak odhalí hned v zárodku.

Poprvé se likvidátoři setkali i s případem, kdy rodiče chtěli vydělat na nemoci svého dítěte. Den před plánovanou operací a hlavně již po stanovení diagnózy jeho onemocnění uzavřeli pro svého potomka pojištění závažných onemocnění. Samozřejmě díky lékařské zprávě se tato termínová disproporce ihned odhalila a vzápětí i prokázala. Je jasné, že vážná nemoc dítěte je pro rodiče vždy traumatizující záležitostí, ale takové řešení za zápis v rejstříku trestů určitě nestojí. Pojistný podvod je totiž trestným činem a hrozí za něj odnětí svobody, v nejhorším případě dokonce až na 10 let.

A jak vypadala situace v prvním čtvrtletí letošního roku ve srovnání s celým rokem 2010 v jednotlivých krajích České republiky?

Pojistné podvody 1.Q 2011/ celý rok 2010

Kraj odhalené v mil. Kč odhalené případy

Praha 3,9 / 12 93 / 245

Středočeský 9,4 / 6,7 105 / 196

Moravskoslezský 2,1 / 15,5 23 / 91

Ústecký 3,6 / 5,7 27 / 64

Královéhradecký 1,3 / 6,7 9 / 31

Jihočeský 1,7 / 5,5 12 / 34

Plzeňský 1,6 / 4,2 9 / 30

Liberecký 1,8 / 4,2 11 / 49

Karlovarský 1,3 / 3,8 13 / 22

Jihomoravský 3,3 / 4,1 21 / 71

Olomoucký 1,6 / 3,8 11 / 39

Pardubický 2,8 / 3,4 8 / 37

Vysočina 1,4 / 3,5 5 / 32

Zlínský 1,8 / 3,2 11 / 25

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3