Do jakého dluhopisu investovat a kterému se obloukem vyhnout? Od září začal investorům usnadňovat rozhodování nový komplexní srovnávač, který na stránkách Dluhopisomat.cz spustila společnost CFG. Lze na něm porovnat víc než tisíc firemních a státních dluhopisů, přehledně seřazených podle výsledků skórovací kalkulačky Ministerstva financí. Seznam se dá filtrovat podle výše úroků, zajištění a dalších ukazatelů.
Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group (dále jen „ČPP“) začíná nabízet své majetkové pojištění DOMEX+ se slevou 25 %. Pojišťovna se tím snaží oslovit co nejvíce domácností, aby si lidé svůj movitý a nemovitý majetek dostatečně pojistili a vyvarovali se tím riziku podpojištění.
V kontextu horší finanční situace se chystá třetina lidí výrazně nebo zčásti snížit náklady na stravování v restauracích, čtvrtina poté omezí výdaje na kulturu či cestování. Každý čtvrtý respondent se už touto cestou připravuje na pokrytí zvýšených nákladů za energie během topné sezóny, dalších 35 % k tomu teprve plánuje přistoupit. Jinou možností, která povede ke zlepšení finančního stavu, je zvýšení příjmů formou brigády či přivýdělku, k takovému kroku se chystá 26 % respondentů, dalších 23 % si už touto cestou k výplatě přilepšuje.
Celou českou populaci straší současné rostoucí ceny snad všeho. I proto zaměstnanci zvyšují své požadavky vůči zaměstnavatelům na růst mezd. Řešením, které by mohlo uspokojit obě strany, je přidat nikoli ve mzdě, ale ve firemních benefitech.
Více než čtvrtina výrobních, velkoobchodních a logistických firem má dnes větší počet zaměstnanců než vloni. Nábor v těchto oborech dále intenzivně pokračuje, protože pracovníci stále chybí přibližně třem čtvrtinám firem.
Zakladatelé obchodní značky fin4Business Pavel Ráliš a Monika Fremuntová v druhé polovině srpna podepsali Smlouvu o obchodní spolupráci s ryze českou makléřskou společností Allrisk, a. s. v zastoupení člena představenstva Ondřeje Poláka. Cílem je vzájemné posílení businessových aktivit a zvětšení tržního podílu v oblastech společného podnikání.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...