Top management ve firmách je každý den vystavován novým výzvám v řízení. Překotný technologický pokrok, přísnější regulace a normy, napjatý trh práce, pandemická omezení i požadavky aktivistů – to všechno jsou oblasti, které přidělávají vedení podniků stále větší starosti. Význam pojištění řídících pracovníků významně roste.
Každý začátek ledna bývá spojen s nejrůznějšími očekáváními, předsevzetími, mnohými neznámými. Také pro podnikatelskou veřejnost znamená nový příchozí rok řadu otázek i hledání odpovědí. Ať člověk vlastní velkou firmu, nebo se jen seberealizuje jako živnostník, neznámých v rovnici budoucnosti se objevuje víc než dost. Týká se to i tak prostých záležitostí, jako jsou platby pojistného. O tom zdravotním jsem hovořila s Mgr. Viktorií Plívovou, vedoucí tiskového oddělení Všeobecné zdravotní pojišťovny a tiskovou mluvčí:
ČBA Hypomonitor prosinec 2021 Objem (mld. Kč) Počet Sazba (%) Celkem 44,3 14,180 2,96 Nové úvěry 34,2 9,943 3,00 z toho: na koupi 21,9 6,148 3,00 na výstavbu 9,5 2,862 2,86 ostatní 2,8 933 3,41 Refinancované z jiné instituce 8,2 3,381 2,85 Refinancované interně 1,8 856 2,71 Pramen: ČBA Hypomonitor Banky a stavební spořitelny poskytly v prosinci hypoteční úvěry v celkovém objemu přes 44 mld. Kč, což je o 2 mld. Kč méně než v listopadu. Z tohoto objemu tvoří přes 34 mld. Kč hypotéky nové a 10 mld. Kč pak hypotéky refinancované. I přes nepatrný meziměsíční pokles tak zůstal objem poskytnutých hypoték v závěru roku nadprůměrný.
V loňském roce v ČR přibylo 2 215 subjektů, které nespolehlivě odvádí DPH nebo jsou označeny jako nespolehlivé osoby, o 7 % víc než předloni, ale o třetinu méně než v roce 2019.
Češi jsou velcí milovníci domácích mazlíčků, psa mají dvě z pěti domácností. A stále více za ně utrácejí, kupují kvalitnější krmivo, hračky, doplňky, ale i veterinární a kosmetické prostředky. Podle dat společnosti Nielsen utrácejí obyvatelé ČR za rok jenom za krmivo 5,6 miliardy korun. Průměrná rodina vydá za psa 16 000 korun ročně.
Také Hasičská vzájemná pojišťovna, a.s., nabádá klienty k tomu, aby se věnovali svým pojistným smlouvám, a reagovali tak na změny, které se v jejich životech, firmách, domácnostech odehrávají. Pravdou totiž je, že jak loňský, tak letošní rok uspíšil některé priority jak běžným spotřebitelům, občanům, tak firmám, organizacím i obcím. Pootočil náš životní styl, učí nás uvažovat v jiných dimenzích, jinak nahlížet na vlastní zdraví, majetek, vztahy. A podle toho bychom měli inovovat i naše pojistné smlouvy. Nejen o tom však byl rozhovor s Ing. Vladimírou Ondrákovou, obchodní ředitelkou Hasičské vzájemné pojišťovny, a.s.:
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...