Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group (dále „ČPP“) pozoruje nové trendy v pojistných podvodech. Zatímco dříve jednoznačně dominovala podvodná jednání v oblasti autopojištění, v posledních letech těchto případů ubývá. V hledáčku zájmu podvodníků se naopak čím dál častěji objevuje životní a úrazové pojištění. To se na celkových statistikách podvodů podílí již 40 procenty, násobně více než v minulosti. Jen za první tři měsíce letošního roku bylo v ČPP odhaleno pojistných podvodů za téměř 10 milionů korun.
Movití Češi se stále více zajímají o nemovitosti a dluhopisy, nejčastěji však investují do fondů renomovaných správců. Naopak dynamika zájmu o cenné kovy a půdu mírně opadá. Do akcií investují opatrně, loni věřili zejména ČEZu a Applu. Privátní bankéři kromě investic stále častěji řeší i problematiku nástupnictví. Jen čtyři z deseti podnikatelů se nakonec rozhodnou předat alespoň částečně svou firmu dětem. Přesto rychle roste počet mladých milionářů do 30 let, mnoho z nich zbohatlo díky vlastním podnikatelským úspěchům. Jsou sebevědomější a v investování agresivnější, od bankéře si ale nechají poradit. I díky nim do privátního bankovnictví pronikají technologie, klienti se svými bankéři již často komunikují přes mobilní messengery. Svůj volný čas se čeští milionáři snaží trávit s rodinou, rádi cestují i sportují. Dbají také na kvalitní vzdělání svých dětí, na studia je posílají zejména na prestižní evropské nebo americké školy.
Selektivní růst v oblasti rizikového pojištění (meziročně o 9 %) umožnil skupině AXA v ČR a SR plně vyrovnat nepříznivé tržní podmínky v segmentech spořicích a investičních produktů a dosáhnout za rok 2016 celkových výnosů ve výši 16,8 mld. Kč. Důraz na budování pozice lídra v oblasti inovací se projevil ve vyšší míře spokojenosti klientů a angažovanosti zaměstnanců. V neposlední řadě pak rostoucí míra digitalizace umožnila zvýšit interní efektivitu a dosáhnout tak meziročních snížení nákladů o 3 %. Kombinace všech těchto faktorů umožnila skupině AXA ČR/SR dosáhnout v roce 2016 rekordního zisku ve výši 0,5 mld. Kč, což představuje 28% zvýšení oproti roku 2015.
Téměř třetina Čechů (30,6 %) považuje v současné době platbu kartou jako nejoblíbenější způsob úhrady za nákup na e-shopu. Dobírkou nejraději platí jen 29,8 % dotázaných. Vyplynulo to z průzkumu veřejného mínění balíkového přepravce GLS na reprezentativním vzorku více jak 1 000 respondentů. Ještě v roce 2016, kdy proběhlo stejné dotazování, byla dobírka nejpopulárnější forma s 34,3 % respondentů. Platbu kartou vloni preferoval jen 1 ze 4 Čechů. Z průzkumu dále vyplývá, že jsou v oblíbenosti platebních metod velké rozdíly podle věku a pohlaví.
Dopravní podnik města Děčína spouští revoluční novinky. Víceúčelová chytrá karta DPMD vyvinutá ve spolupráci s Českou spořitelnou a společností Visa umožní platit od konce března bezkontaktně jízdné a přiřazovat k ní časové kupóny i osobám bez bankovního účtu. S předplacenou kartou je možné běžně platit také v obchodech a na internetu nebo kdekoli, kde jsou platební karty akceptovány.
Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group odstartovala koncem března kampaň s mottem „Máte KLIKU, zaplatíme škodu i Vám!“, jejíž součástí je nabídka nového připojištění KLIKA, které mohou řidiči k povinnému ručení získat za zvýhodněnou cenu až do konce června.
Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...