Nová regulace trhu se spotřebitelskými úvěry (zákon č. 257/2016 Sb., o spotřebitelském úvěru účinný od 1.12.2016) přinese poskytovatelům úvěrových produktů zásadní novinku – povinnost prověřit úvěruschopnost spotřebitele na základě nezbytných, spolehlivých, dostatečných a přiměřených informací získaných od spotřebitele. A pokud je to nezbytné pak i z databáze umožňující posouzení úvěruschopnosti spotřebitele či z jiných zdrojů (§ 86 zákona). Praktické naplňování této podmínky testovalo v praxi Centrum ekonomických a tržních analýz (CETA) po konzultaci se Spotřebitelským fórem.
Pro Čechy je důležitá zejména rychlost vyřízení úvěru, pro ně akceptovatelná úroková sazba nebo RPSN a v neposlední řadě také výše splátek.. Zájemci o půjčku často vezmou první nabídku a jen zřídka ji srovnávají s dalšími. Nutně tak nehledají tu nejlevnější nabídku, ale často jim stačí taková, která je v očekávaných mezích toho, kolik přeplatí. Půjčku ale chtějí rychle a podstatnou roli při jejich rozhodování hraje možnost předčasného splacení.
Rok 2016 byl pro ČSOB velmi úspěšný, především pak v oblasti úvěrů. Celkový objem poskytnutých půjček se vyšplhal na více než 14 miliard korun, což je zhruba o 5 miliard korun více než v roce 2015. Nejvýrazněji se na tomto narůstu podílely konsolidace, k rekordnímu úspěchu rovněž napomohly zajímavé akční nabídky poskytnuté klientům v průběhu celého roku a silné televizní kampaně.
Členské společnosti České leasingové a finanční asociace (ČLFA) poskytly klientům v roce 2016 prostřednictvím leasingu, úvěrů a factoringu 154,96 miliardy korun, tedy o 7 % více než v roce 2015. Celkové pohledávky ČLFA z běžících leasingových a úvěrových kontraktů dosáhly na konci loňského roku 251,70 miliardy korun.
Téma investování a zisku není jednoduché stejně jako celý finanční svět. Informací o možnostech investování, produktech, nabídkách, reklamy, je příliš mnoho, navíc investice se nemusí omezovat jenom Českou republiku, takže sem vstupují i podmínky zahraničních trhů. Každý investor má jiné motivy, možnosti, přehled, ochotu a čas se vzdělávat a sledovat finanční svět.
V pátém ročníku projektu Superbrands, který je nejuznávanější nezávislou globální autoritou v oblasti hodnocení a oceňování obchodních značek, mBank opět uspěla a obhájila tak svou pozici z loňského roku. Titul Superbrands uděluje odborná komise expertů z oblasti byznysu, komunikace, marketingu, médií a marketingového výzkumu.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...