Selektivní růst v oblasti rizikového pojištění (meziročně o 9 %) umožnil skupině AXA v ČR a SR plně vyrovnat nepříznivé tržní podmínky v segmentech spořicích a investičních produktů a dosáhnout za rok 2016 celkových výnosů ve výši 16,8 mld. Kč. Důraz na budování pozice lídra v oblasti inovací se projevil ve vyšší míře spokojenosti klientů a angažovanosti zaměstnanců. V neposlední řadě pak rostoucí míra digitalizace umožnila zvýšit interní efektivitu a dosáhnout tak meziročních snížení nákladů o 3 %. Kombinace všech těchto faktorů umožnila skupině AXA ČR/SR dosáhnout v roce 2016 rekordního zisku ve výši 0,5 mld. Kč, což představuje 28% zvýšení oproti roku 2015.
Téměř třetina Čechů (30,6 %) považuje v současné době platbu kartou jako nejoblíbenější způsob úhrady za nákup na e-shopu. Dobírkou nejraději platí jen 29,8 % dotázaných. Vyplynulo to z průzkumu veřejného mínění balíkového přepravce GLS na reprezentativním vzorku více jak 1 000 respondentů. Ještě v roce 2016, kdy proběhlo stejné dotazování, byla dobírka nejpopulárnější forma s 34,3 % respondentů. Platbu kartou vloni preferoval jen 1 ze 4 Čechů. Z průzkumu dále vyplývá, že jsou v oblíbenosti platebních metod velké rozdíly podle věku a pohlaví.
Dopravní podnik města Děčína spouští revoluční novinky. Víceúčelová chytrá karta DPMD vyvinutá ve spolupráci s Českou spořitelnou a společností Visa umožní platit od konce března bezkontaktně jízdné a přiřazovat k ní časové kupóny i osobám bez bankovního účtu. S předplacenou kartou je možné běžně platit také v obchodech a na internetu nebo kdekoli, kde jsou platební karty akceptovány.
Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group odstartovala koncem března kampaň s mottem „Máte KLIKU, zaplatíme škodu i Vám!“, jejíž součástí je nabídka nového připojištění KLIKA, které mohou řidiči k povinnému ručení získat za zvýhodněnou cenu až do konce června.
Podcenit cestovní pojištění v zimní sezoně se rozhodně nevyplácí, vyplývá to ze statistik ERGO pojišťovny. Ve srovnání s předchozím rokem počet škod ERGO v zimní sezoně meziročně vzrostl o 15 %. „Naši klienti si ovšem riziko uvědomují, což dokazuje nárůst uzavřených smluv. Ten se zvýšil o 7 % (na 100 000 smluv),“ řekl Pavel Šuranský, člen představenstva společnosti. Potvrzuje se také trend cestovat v zimě do teplých destinací.
Českou mobilní aplikaci pro správu osobních financí Wallet si za pět let její existence stáhlo již více než 1,5 milionu uživatelů. Nejvíce si aplikaci českého startupu BudgetBakers oblíbili obyvatelé USA – odtamtud je přes 17 % uživatelů. Na druhém místě se umístili Češi (5,8 %), následovaní obyvateli Velké Británie a Indie.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...