Vrcholoví manažeři bank vyrazili již potřetí do středních škol a gymnázií po celé České republice v rámci projektu České bankovní asociace Bankéři jdou do škol. Pro studenty si připravili speciální 90 minutový workshop. Letos se bankéři věnovali důležitému tématu bezpečného chování na internetu. Kyberbezpečnost je v Česku stále podceňována, což ukazuje i výsledek Indexu bezpečnosti ČBA, který se třetím rokem pohybuje okolo hranice 60 %.
Oproti loňskému roku klesla průměrná částka vícenákladů firem spojených s pozdními úhradami pohledávek ze 115 tisíc na 83 tisíc korun. I přesto se pozdní platby meziročně staly pro firmy častěji likvidační. Více než 62 % finančních profesionálů z firem totiž v roce 2016 hlásí, že zažili krach firmy kvůli nesplacené pohledávce, což představuje meziroční nárůst o 27 procentních bodů. Zjistil to druhý ročník společného výzkumu společností Intrum Justitia a Komory certifikovaných účetních (KCÚ), jehož se v srpnu a září zúčastnilo 102 finančních profesionálů a účetních.
Novinku Komerční banky (KB) – bezkontaktní platební kartu v mobilním telefonu (MojeMobilní karta) – si za první měsíc od uvedení na trh pořídilo a začalo aktivně využívat více než tři tisíce klientů, což je výrazně nad očekáváním banky. Možnost bezpečných a pohodlných plateb prostřednictvím chytrého telefonu představila KB ve spolupráci s karetní asociací Visa letos na konci srpna. Moderní platební nástroj mohou využívat klienti Komerční banky na přístrojích s operačním systémem Android verze 4.4 KitKat nebo vyšší a NFC (Near Field Communication).
Z dlouhodobého průzkumu finanční gramotnosti, který pro Českou spořitelnu provedla společnost Millward Brown letos v létě, vyplývá, že nejvíce finančně gramotní jsou lidé kolem 40 let. Mladší teprve sbírají zkušenosti a starší naopak již ztrácejí zájem se v této oblasti vzdělávat. Míru finanční gramotnosti nejsilněji ovlivňuje dosažené vzdělání – vysokoškoláci mají dvakrát vyšší skóre než lidé se základním vzděláním. Podobně i lidé v domácnostech s příjmy přesahujícími 40 tis. Kč měsíčně vykazují téměř dvojnásobnou míru finanční gramotnosti, než ti, kteří žijí v domácnostech, jejichž příjmy nepřesahují 15 tis. Kč měsíčně.
Raiffeisen Bank International Group (RBI), mateřská společnost banky ZUNO BANK AG, se rozhodla konsolidovat své podnikání v rámci skupiny a postupně ukončit činnost ZUNO BANK AG v České republice a na Slovensku a její bankovní aktivity převést na Raiffeisenbank resp. Tatra banku. Mělo by se tak stát nejpozději do konce prvního pololetí roku 2017. RBI chce tímto krokem zjednodušit strukturu skupiny a odstranit duplicitní aktivity na trzích, kde působí.
Na nadcházejícím Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně představí své služby UniCredit Bank, UniCredit Leasing a UniCredit Factoring, lídři českého trhu ve financování malých a středních firem i velkých korporací. Návštěvníci získají informace o novinkách a trendech v oblasti korporátního bankovnictví, exportního financování, leasingových a faktoringových služeb. Všechny tři společnosti najdete na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně na stánku 076 v pavilonu Z.
Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...