Přední finančně-poradenská společnost Broker Consulting dosáhla v prvním čtvrtletí letošního roku 103 procentního meziročního růstu realitních obchodů na českém trhu. Hodnota sjednaných hypoték překonala hranici 2 miliard korun a narostla meziročně o více než 52 procent. Společnosti se vyplatil strategický vstup na trh realitních služeb.
S nejrozšířenější tuzemskou stravenkovou platební kartou Ticket Restaurant® mohou ode dneška platit lidé nejen v restauracích či prodejnách potravin, ale nově i online za dovoz obědů přímo do práce. Vydavatel karty, společnost Edenred, se totiž dohodl na spolupráci s největší tuzemskou službou na poli zprostředkování a dovozu jídla DámeJídlo, která měsíčně vyřizuje více než 300 tisíc objednávek od zákazníků. „Novou službu ocení zejména zaměstnanci firem, v jejichž okolí není dostatečná síť restaurací, nebo ti, kdo chtějí ušetřit čas a přitom si dopřát kvalitní jídlo,“ uvedl Jiří Brych, produktový manažer Ticket Restaurant®.
Jen za loňský rok bylo podle Ústavu zdravotnických informací a statistiky více než 350 000 osob v pracovní neschopnosti, přitom u 40 % z nich pracovní neschopnost trvala více než 40 dní. Doposud užívaná čekací (tzv. karenční) doba pro možnost vyplacení plnění z pojištění schopnosti splácet půjčku je přitom obvykle 60 dnů. Po dobu trvání pracovní neschopnosti tedy z pojištění schopnosti splácet pro klienty často nevznikal vůbec žádný nárok.
Ke konci března 2017 poskytla Equa bank malým a středním podnikům úvěry se zárukami Evropského investičního fondu (EIF) ve výši 390 milionů korun. Tyto úvěry jsou nabízeny v rámci programu COSME s finančním krytím Evropské komise a usnadňují přístup k financím pro rozvoj podnikání mikropodnikům a malým i středním firmám. Celkem za Českou republiku byly v rámci programu COSME již poskytnuty záruky ve výši 200 milionů EUR, využilo je přes dva tisíce malých a středních firem.
Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group (dále „ČPP“) pozoruje nové trendy v pojistných podvodech. Zatímco dříve jednoznačně dominovala podvodná jednání v oblasti autopojištění, v posledních letech těchto případů ubývá. V hledáčku zájmu podvodníků se naopak čím dál častěji objevuje životní a úrazové pojištění. To se na celkových statistikách podvodů podílí již 40 procenty, násobně více než v minulosti. Jen za první tři měsíce letošního roku bylo v ČPP odhaleno pojistných podvodů za téměř 10 milionů korun.
Movití Češi se stále více zajímají o nemovitosti a dluhopisy, nejčastěji však investují do fondů renomovaných správců. Naopak dynamika zájmu o cenné kovy a půdu mírně opadá. Do akcií investují opatrně, loni věřili zejména ČEZu a Applu. Privátní bankéři kromě investic stále častěji řeší i problematiku nástupnictví. Jen čtyři z deseti podnikatelů se nakonec rozhodnou předat alespoň částečně svou firmu dětem. Přesto rychle roste počet mladých milionářů do 30 let, mnoho z nich zbohatlo díky vlastním podnikatelským úspěchům. Jsou sebevědomější a v investování agresivnější, od bankéře si ale nechají poradit. I díky nim do privátního bankovnictví pronikají technologie, klienti se svými bankéři již často komunikují přes mobilní messengery. Svůj volný čas se čeští milionáři snaží trávit s rodinou, rádi cestují i sportují. Dbají také na kvalitní vzdělání svých dětí, na studia je posílají zejména na prestižní evropské nebo americké školy.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...