Moje první řasenka byla ta z Detechy. Provázela mne i na první rande, i na první přednášku Fakulty žurnalistiky na Univerzitě Karlově. Ještě dříve jsem však používala z nabídky tohoto proslulého výrobního družstva Jelení loje na rty, patřily k mé stálé dívčí kosmetické výbavě, bývaly to moje „rtěnky“. A vlastně již mnoho desetiletí má Jelení lůj z Detechy pevné místo v mé kabelce jako samozřejmost, ať je zima, nebo léto, prostě každý den. Není to nostalgie ani přehnaný obdiv ke starým dávným časům, ale vztah založený na kombinaci kvality, užitné hodnoty, dostupnosti, zvyku. Atributy spojené s úctou k tradici a poctivé české výrobě mne k sortimentu tohoto družstva svádějí stále. A neskrývám radost z toho, že jsme mohli právě nyní, v čase předvánočním, připravit rozhovor s Ing. Ivanou Vojtěchovou, předsedkyní představenstva:
Kdy jste se poprvé setkala s družstvem Detecha? A našeptávala vám intuice, že se stanete jednou jeho předsedkyní?
V roce 2003 jsem po mateřské dovolené hledala zaměstnání v chemickém oboru, který jsem vystudovala, a našla jsem práci v družstvu Detecha. Tenkrát jsem vůbec nepřemýšlela o vyšší pracovní pozici. Práce v laboratoři mě bavila a byla mým koníčkem. Pozice předsedy družstva přišla nečekaně, jak to už v životě bývá...
Jste známým výrobcem nátěrových hmot, na trhu jste již 66. rokem, takže řemeslníci i kutilové vás velmi dobře znají. Co na vašich produktech oceňují nejvíce?
S našimi zákazníky jsme ve velmi úzkém kontaktu, a to jak s obchodníky, aplikačními firmami, tak s konečnými zákazníky. Naši obchodní poradci každý den zodpovídají mnoho dotazů, na které se zájemci ptají, tím je náš servis unikátní. Doručujeme, radíme, počítáme spotřebu nátěrových hmot a v neposlední řadě jsme schopni dodat barvy až do domu. Na našich barvách zákazníci oceňují nejvíce to, že jde o poctivé české barvy, jejichž kvalita je generacemi prověřená. Barvy na dřevo a náš výrobek Karbolineum extra ošetřují nejen budovy skanzenu v Rožnově pod Radhoštěm, ale také šindelové střechy památkových objektů prakticky po celé České republice. Barvy na beton, kov a protiplísňové přípravky vysoce hodnotí kutilové i aplikační firmy.
K vaší historii i současnosti patří jedna proslulá značka, a to Regina. Jde o kosmetiku, která provází již několik generací, mne již od dětství. Na které věkové kategorie dnes cílí?
Vzhledem ke skutečnosti, že značka Regina se v rodinách „dědí“ z generace na generaci, udržujeme stále velkou uživatelskou základnu, a to ve všech věkových kategoriích. V našem sortimentu máme výrobky pro nejmenší zákaznice, a to v podobě výrobků Jelení lůj, až po nabídku pro ženy zralého věku. Přiznávám, že v minulosti jsme se věnovali spíše ženám, jejich kráse a půvabu, ale v posledních letech se snažíme cílit rozmanitými výrobky na různé cílové skupiny, a to například i na muže. Na podzim tohoto roku jsme uvedli na trh sadu výrobků pro muže pod značkou Regina for Men. I muži o sebe začínají pečovat ve větší míře, a proto jim chceme dopřát i kvalitní
české výrobky pod naší značkou.
Čím si dokáže v obrovské konkurenci udržet své příznivce? Je to kvalita, cena, dobrá pověst? Inovace, které mají smysl? Výrobky, které lidé opravdu potřebují?
Ano, prakticky jste popsala vše, čím to je. Je to kombinací kvality, naší tradice, rozumné ceny a vztahů se zákazníky. Prací s konečnými zákazníky, jakými jsou jak obchodnice, tak i koncový spotřebitel, který má v současné době hodně vysoké nároky jak na servis, tak na kvalitu. Neustále sledujeme nové trendy v používaných materiálech, obalech i surovinách, využíváme poznatky odborných pracovišť, vyhodnocujeme požadavky našich zákazníků a přizpůsobujeme jim nabídku dle jejich aktuálních potřeb – dalo by se říci přímo na míru.
Jelení lůj na rty, ale už také na ruce, je několik desetiletí vaší stálicí a má své neúnavné obdivovatele. Nabízíte ho v mnoha variantách. Bude se jeho nabídka ještě rozšiřovat?
Nabídka výrobků Jelení lůj se rozšiřuje a upravuje každým rokem. Je to naše top kategorie, které věnujeme největší pozornost. Letos jsme uvedli na trh Jelení lůj Makronka, který je, co se týče prodejnosti, velmi úspěšný, dále Jelení lůj I love JL pro teenagerky a Jelení lůj Žužu pro holčičky. Pro podzimní období jsme připravili Jelení lůj rty a ruce a Placentu rty a ruce, jde o převratné balení dvou výrobků v jednom obalu.
Ženy se bez kosmetiky neobejdou, tím spíše ženy v business pozicích. Určitě byste jim doporučila vyzkoušet z vašeho sortimentu něco, co je může hodně potěšit. Máte pro ně nějakou specialitku?
Ráda bych jim doporučila z pěsticí kosmetiky naši aloe vera řadu, obsahuje jemnou parfemaci. Designem a funkčností obalů patří ke špičkovým produktům našeho sortimentu. Já sama používám velmi ráda oční stíny v aplikátoru Mono-Matic a řasenku Jumbo. Pro příští rok máme připravenou luxusní novinku. Mohu prozradit jen to, že to bude řada pleťové kosmetiky s velmi bohatým složením účinných látek.
Přikládáte velký význam online prodeji? Zvyšuje váš obrat?
Online prodej je obchodování budoucnosti. Každý, kdo to myslí vážně, tak tento způsob prodeje musí akceptovat. V současné době
se i díky celosvětové hygienické situaci zvyšují obraty těch, kteří tento způsob prodeje realizují.
Jak budeme letos nakupovat vánoční dárky, to mnozí z nás ještě stále nevědí, i když do Štědrého dne zbývá pár dní. Čím byste opozdilce rádi inspirovali?
Máme v nabídce velmi krásné dárkové sady, ale i jednotlivé výrobky. Myslím, že na našem e-shopu www. reginakosmetika.cz si každý něco najde, jak pro sebe, tak i pro ty, které chce
obdarovat.
Koronavirus zasáhl svými důsledky celou ekonomiku, Detechu rovněž. Získala jste za tu dobu zkušenosti, které vás donutily přemýšlet v jiných souvislostech než doposud? Naučila jste se něčemu novému?
Myslím, že všichni jsme se mnohému naučili a stále se učíme. Doba je rychlá, reagujeme na rozhodnutí vlády jak nejrychleji a nejúčinněji umíme. Musím přijímat opatření, komunikovat s lidmi tak, aby opatřením porozuměli a mohli se soustředit bez zbytečných obav na svou práci a po skončení pracovní doby v klidu odejít domů za svými blízkými.
Určitě řada zaměstnanců, jimž to profese dovolila, také pracovala nebo pracuje z domova. Nakolik vám všem chyběla či chybí běžná, všední komunikace, potkávání se?
Jsme menší firma, máme sto zaměstnanců, a to nám umožňuje jednat s pracovníky individuálně. Po vzájemné dohodě se snažíme skloubit přijímaná opatření, pracovní povinnosti a osobní potřeby našich lidí. Pracovní prostředí jsme přizpůsobili tak, abychom nikoho nemuseli dlouhodobě izolovat.
Myslíte si, že si budeme po letošní zkušenosti více vážit vlastního zdraví, že budeme sem tam pokornější?
Kvůli letošním událostem, které změnily prakticky celý svět, jsme všichni nuceni přehodnotit svůj přístup k životu. Rychlá doba s sebou nese rozvoj, ale je dobré se někdy zastavit a přemýšlet o tom, co je v životě důležité pro to, abychom žili šťastně a svobodně.
otázky připravila Eva Brixi