Lékárenský řetězec BENU potvrdil v roce 2023 svoji ekonomickou úspěšnost, v Česku patří dlouhodobě mezi nejsilnější hráče na trhu. Tržby společnosti BENU vzrostly meziročně o více než 11 % na 11,3 miliardy korun a společně s tržbami partnerů zapojených do franšízové sítě BENU lékáren dosáhly 14 miliard korun.
Během roku 2023 došlo k otevření 31 nových BENU lékáren, a tím se jejich počet zvýšil na celkem 263 vlastních a 112 franšízových. Aktuálně je pod značkou BENU provozováno téměř 400 lékáren, a v rámci nich také 11 Center prevence s poradenstvím a téměř 80 Lékáren s prevencí.
Za úspěšným loňským rokem podle vedení společnosti BENU Česká republika s.r.o. (dále jen společnost BENU) stojí mimo jiné i rostoucí online prodeje. Společnost BENU provozuje jednak vlastní e-shop s lékárenským sortimentem benu.cz, který si dlouhodobě udržuje více než čtvrtinový podíl na onlinovém trhu (26 %). Dalším pozitivem je také spolupráce s Rohlik.cz., v rámci které BENU provozuje druhý vlastní e-shop, a to na platformě tohoto online supermarketu. „BENU v online prostředí loni rekordně rostla, dosáhli jsme tržeb 1,6 miliardy korun. Těší nás také, že jsme obhájili prvenství v anketě ShopRoku 2023 v kategorii Cena kvality: Zdraví. I naše spolupráce s Rohlikem.cz je dlouhodobě úspěšná, zákazníci čím dál častěji využívají unikátní kombinaci nákupu v online supermarketu a v naší online lékárně s rychlým doručením až domů, a to již z pěti lokací v Praze, Brně a Ostravě. Lékárenské týmy v BENU lékárnách obsloužily v loňském roce 23,5 miliónu zákazníků,“ uvedl Petr Doležal, generální ředitel společností BENU Česká republika a Phoenix lékárenský velkoobchod.
V letošním roce se společnost BENU zaměřuje na větší ekonomickou dostupnost léků a rozšiřování benefitů pro stálé zákazníky. „Velký potenciál vidíme ve spolupráci s výrobními partnery a ve zvýhodněných nabídkách pro naše konečné zákazníky a pacienty. V loňském roce jsme v našich lékárnách zaznamenali více než 200 000 nových pacientů s receptem, a zvýšili tak podíl BENU na celkovém množství výdejů léčiv předepsaných recepty napříč všemi lékárnami. Posilujeme také základnu našich věrných členů programu BENU Plus. Zhruba na 60 % našich tržeb se tak podílí 1,5 miliónu věrných zákazníků,“ dodal Petr Doležal.
Společnost Phoenix loni potvrdila pozici nejvýznamnějšího českého distributora léčiv. I přes neustálý růst nákladů se jí podařilo držet stabilní ziskovost. Celkový provozní výkon činil 70 miliard korun. Všechna obchodní centra po celý rok spolehlivě a včas zásobovala zákazníky. Společnost také získala nové zakázky v rámci pre-wholesalových služeb a dále vylepšovala obchodní spolupráci se stávajícími zákazníky. „Jako velkodistributor léčiv v České republice spolehlivě zajišťujeme zásobování téměř 4000 lékáren, nemocnic, výdejen zdravotnických potřeb a dalších zákazníků, kterým nabízíme téměř 25 000 sortimentních položek. Důraz klademe především na kvalitu poskytovaných služeb, šíři sortimentu a vstřícný přístup našich zaměstnanců. Podporujeme také nezávislé lékárny, provozujeme virtuální sdružení našich 191 partnerských lékáren Pharmapoint,“ uzavřel Petr Doležal.
(tz)