Využití moderních technologií se nevyhýbá ani akademické sféře. Plné nasazení při takzvaném e-learningu pociťují při edukaci manažeři vrcholových podniků i státních institucí, kteří absolvují on-line studium MBA (Master of Business Administration). Vzdělávací proces využívající informační a komunikační technologie k tvorbě kurzů, k distribuci studijního obsahu, komunikaci mezi studenty a pedagogy a k řízení studia je přitom podle vyjádření odborníků ze vzdělávacího institutu CEMI (Central European Management Institut), předního českého specialisty na manažerské vzdělávací programy MBA a LLM s celoevropskou působností, srovnatelný s klasickou výukou. On-line kurzy si proto nacházejí mnoho příznivců. Nespornou výhodou je pro vytížené pracovníky nezávislost na učebních prostorách. Institut CEMI kupříkladu používá studijní systém Fronter.
Rozsáhlá výzkumná iniciativa výzkumných organizací ze Skotska, Španělska, Chorvatska, Ukrajiny, Turecka a Spojených států ve spojení s českým výrobcem nanovláken, firmou Nanopharma, otevírá cestu novým buněčným terapiím pro pacienty s poškozeným imunitním systémem. Projekt s rozpočtem přesahujícím 5 milionů britských liber se v budoucnu může překlopit do nových léčebných postupů pro seniory a pro ty, kteří podstoupili transplantaci kostní dřeně.
Krádeže vloupáním přinášejí podnikatelům každoročně stamilionové škody na majetku. V loňském roce způsobili zloději nejvíce starostí majitelům obchodů, restaurací a hostinců, jak ukazují policejní statistiky. „Lákavé jsou dále kanceláře malých nebo středních firem a ušetřeny nejsou ani soukromé ordinace lékařů,“ podotýká odborník na zabezpečení Ivan Pavlíček.
Cvrčovická pekárna se během poměrně krátké doby stala výhlášenou ve středních Čechách a Praze, kde prodává své výrobky. Nic nesvědčí o pověstné kvalitě víc než rčení, které si dali pekaři do štítu: "Náš chleba chutná jako chleba!" Vysoká kvalita, znamenitá a tradiční chuť, to platí pro celý sortiment Crčovické pekárny s.r.o.
Zpracovatel masa a výrobce masných produktů Steinex, a. s. je domácí firma s dvacetiletou tradicí. Zmodernizovaný provoz v Brně – Králově Poli je certifikovaný mezinárodním standardem IFS (International Feature Standard – Food). Steinex zaměstnává 130 zaměstnanců a roční obrat činí 300 mil. Kč. Výroba je vybavena nejnovějšími výrobními technologiemi, včetně finalizace, což jsou nářezové a balící linky. Pracovníci jsou pravidelně školeni o nových výrobních postupech a novinkách a jsou odborně vedeni vysokoškolsky vzdělaným managementem. Na lidské zdroje je kladen maximální důraz a je to pro majitele jedna z prvořadých priorit. Vývoj nových produktů, který probíhá neustále, řídí majitel MVDr. Jaromír Steinhauser.
Česká zemědělsko-potravinářská skupina INTERLACTO se na našem trhu pohybuje už více jak 20 let. Její název napovídá, že její nejdůležitější komoditou je mléko v jakékoliv podobě. Firma byla založena v roce 1991 fyzickými osobami do té doby činnými v oblasti mlékárenského průmyslu a zahraničního obchodu. Od samého počátku byl nosnou činností firmy export mlékárenských výrobků, zejména sušených mlék a másla. Tento trend zůstal dosud zachován, ale sortiment byl rozšířen o sýry, kondenzovaná mléka, sušenou syrovátku, UHT mléka, cisternové zboží, kojeneckou dětskou výživu, sušené směsi a některé konzumní výrobky.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...