Povědomí o potřebě chránit duševní vlastnictví je v České republice slabé a v oblasti výzkumu, vývoje a inovací není této problematice věnována dostatečná pozornost. Jedním z cílů vládní politiky v Inovační strategii České republiky 2019–2030 je proto zvýšit povědomí o ochraně duševního vlastnictví ve výrobní a aplikační sféře, a to již ve fázi výzkumu, a zvýšit využívání ochrany duševního vlastnictví zejména malými a středními podniky.
Na tento rok se dvěma dvacítkami, který pomalu končí, nebudou lidé vzpomínat v dobrém. Přesto nepřinesl jen špatné věci spojené s celosvětovou pandemií. Prověřil schopnosti a ukázal, jací doopravdy jsme. Nejen jako lidé, ale i jako kolektivy a jednotlivé společnosti. V dm už mohli bilancovat. A o výsledcích obchodního roku jsme hovořili s jednatelem společnosti dm drogerie markt Česká republika Gerhardem Fischerem.
Rozumně nastavená spotřeba energií je cílem všech dobrých hospodářů. Ať je to firma, nebo domácnost. Stejně tak výdaje, které odrážejí nejen dobré nebo horší hospodaření se zdroji, ale také vzájemný vztah dodavatele a odběratele. Oč se snaží v innogy? Centrum zákaznického servisu pro celou energetickou skupinu innogy je v Ostravě. Většina lidí, kteří potřebují vyřídit cokoliv okolo dodávek energií, se dovolá na místní call centrum. Další operátory má firma innogy Zákaznické služby v Opavě, Karviné a ve Zlíně. K tomu ještě patří celorepubliková síť poboček. Na komunikaci se zákazníky dbají v jmenované společnosti stále důkladněji. To se totiž úročí. Více však Karel Kincl, provozní ředitel zákaznického servisu innogy:
Qoobus začal svou cestu v roce 2019, když prošel programem největšího středoevropského akcelerátoru StartupYard se sídlem v Praze. Po úspěšném představení své strategie investorům začal mezinárodní expanzi.
O čem asi přemýšlí hoteliér v okamžiku, když zamyká poslední dveře svého objektu, a tím i kus historie svého podnikání? Když na baru dopíjí poslední espresso a ví, že musí zavřít na neurčito? Co běhá hlavou investorovi, který dopředu tuší, že se nájemníci z jeho budov možná opozdí s platbami? Jaká hledá východiska k tomu, aby dál mohl v nejlepším slova smyslu vydělávat, platit lidi, motivovat tým k výkonnosti? Jak předcházet strachu z šíření koronaviru ve firmě? Jak se dívat do dalších dnů? Má vůbec smysl něco plánovat? Těšit se na dny, kdy se konečně hotely, restaurace, hospůdky, zase otevřou? Odvětví, které koronavirus nejvíce postihl, je hotelnictví, gastro, cestovní ruch. Někteří majitelé se rozhodli skončit, jiní se nezlomně těší na nové příležitosti a pevně věří tomu, že brzy navážou na to, co doposud vybudovali. Jedním z velkých optimistů je Ilja Šedivý, spolumajitel společnosti Regata Čechy, a.s.
Moje první řasenka byla ta z Detechy. Provázela mne i na první rande, i na první přednášku Fakulty žurnalistiky na Univerzitě Karlově. Ještě dříve jsem však používala z nabídky tohoto proslulého výrobního družstva Jelení loje na rty, patřily k mé stálé dívčí kosmetické výbavě, bývaly to moje „rtěnky“. A vlastně již mnoho desetiletí má Jelení lůj z Detechy pevné místo v mé kabelce jako samozřejmost, ať je zima, nebo léto, prostě každý den. Není to nostalgie ani přehnaný obdiv ke starým dávným časům, ale vztah založený na kombinaci kvality, užitné hodnoty, dostupnosti, zvyku. Atributy spojené s úctou k tradici a poctivé české výrobě mne k sortimentu tohoto družstva svádějí stále. A neskrývám radost z toho, že jsme mohli právě nyní, v čase předvánočním, připravit rozhovor s Ing. Ivanou Vojtěchovou, předsedkyní představenstva:
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...