Když jsme se na konci loňského roku v besedě se členy vrcholného managementu firmy GASCONTROL, společnost s r. o. – významného havířovského výrobce a dodavatele strojírenských zařízení a technologií – ohlíželi za uplynulým obdobím, hovořilo se také o prognózách, cílech a úkolech pro rok 2012.A protože nás již jen pár dní dělí od konce prvého pololetí, pozvali jsme k malému bilancování Ing. Radima Vaško, výkonného ředitele pro výrobu a obchod, a současně jednatele společnosti GGC Energy, s. r. o., která je součástí sdružení sesterských firem v rámci GASCONTROL GROUP:
Tento projekt byl realizován za finanční podpory z prostředků ze státního rozpočtu prostřednictvím Technologické agentury České republiky. Společnost GASCONTROL, společnost s r.o., se sídlem v Havířově-Suché svůj výzkum a vývoj neustále zaměřuje do oblasti energií a plastů. V současné době řeší společně se svými spoluřešitelskými partnery SLD-REACONT, a. s., Ostrava a Technickou univerzitou Liberec velmi ojedinělý a zajímavý projekt v programu ALFA – „Výzkum a vývoj zařízení pro zvyšování energetické účinnosti a snižování emisí spalovacích motorů přidáním vodíku ve spalovacím procesu“.
Mieczyslaw Molenda, ředitel a jednatel firmy GASCONTROL, společnost s r. o., se sídlem v Havířově-Suché – firmy se širokým záběrem výroby investičních celků jako např. výroba a montáž předávacích stanic plynu, spalovacích turbín, ORC zařízení, bioplynových stanic, plnicích stanic na CNG (zemní plyn) a dalších specializovaných technologických zařízení, odorizačních stanic OSGC, plastových trubek a plastových desek, a poskytováním nejrůznějších služeb v oblasti plynárenství, strojírenství, stavebnictví, plastů a mnoha dalších – se umístil na sedmé příčce v desítce nejlepších manažerů České republiky za rok 2011 a současně získal titul Nejlepší manažer roku 2011 v oboru Investiční celky a výroba technických zařízení. A protože jsme s Mieczyslawem Molendou hovořili na stránkách Prosperity nejednou k nejrůznějším tématům, nemůžeme si při této příležitosti odpustit malé připomenutí alespoň některých z řady podnětných myšlenek, jež v minulosti při našich setkáních zazněly.
Evropská komise připravila na období 2014–2020 nový program na podporu malých a středních podniků s názvem COSME (Programme for the Competitiveness of Enterprises and small and medium-sized enterprises). Jak název napovídá, cílem je zvýšit konkurenceschopnost malých a středních podniků. Ale jak toho hodlá Komise dosáhnout?
I ve složitém ekonomickém prostředí se dá docílit úspěchu v podnikání, tak to ostatně komentoval Mieczyslaw Molenda, generální ředitel GASCONTROL, společnost s r. o., a současně zakladatel havířovského seskupení sesterských firem GASCONTROL GROUP.
GASCONTROL, společnost s r. o. se sídlem v Havířově-Suché směruje své podnikatelské aktivity do oblasti důlních klimatizací, výstavby bioplynových stanic včetně servisních služeb, výstavby plnicích stanic na CNG (zemní plyn) spolu se servisními službami, technologických zařízení na výrobu elektrické energie – spalovacích turbín, mikroturbín ORC a řady dalších.
Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...