INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Tablety a mobily s přístupem na internet slouží svým majitelům nejen k zábavě a komunikaci, ale také k nákupům. Svědčí o tom statistiky on-line prodejců, kteří v přístupech na své stránky zaznamenávají rostoucí podíl mobilů a tabletů, a to v řádech desítek procent. Novým zvyklostem zákazníků přizpůsobují obchodníci vzhled i strukturu e-shopů, které musí umožňovat příjemné čtení a jednoduché ovládání prostřednictvím dotykové obrazovky.

Internet používá asi 70 procent české populace. Březnová zpráva NetMonitoru uvádí konkrétně 6,6 milionu reálných návštěvníků z Česka, přičemž na mobilní internet připadalo 2,7 milionu reálných uživatelů. Popularitu tabletů potvrzují nejen prodejní statistiky, ale také nedávné rozhodnutí Českého statistického úřadu při sestavování takzvaného spotřebního koše. Z tisícovky položek, které statistici používají pro výpočet inflace, vypadl osobní počítač. Nahradil jej právě tablet.

Ukázkou zvyšující se obliby nákupů přes mobily a tablety je například největší internetový obchod s počítači a elektronikou, Alza.cz. Z mobilních zařízení jej navštěvuje asi 16 procent lidí, více než polovina z nich také něco nakoupí. Za posledních 12 měsíců firma zaznamenala nárůst přístupů z mobilů a tabletů přesahující 40 procent. „Prostřednictvím mobilních zařízení spotřebitelé nakupují především levnější položky, jako je například příslušenství k počítačům a elektronice nebo elektronický obsah,“ popsala Šárka Jakoubková, PR manažerka společnosti Alza.cz. Trend potvrzuje také portál Slevoteka.cz, zaměřený hlavně na víkendové a wellness pobyty. Zatímco počet přístupů z desktopů se od loňského dubna meziročně zvýšil o 3,54 procenta, u tabletů a mobilů nárůst činí shodně 127 procent. „Přestože v celkových číslech na mobily a tablety stále připadá jen necelých 11 procent přístupů na náš web, na meziročním nárůstu návštěvnosti se podílely ze dvou třetin. Z toho je jasně patrné, jaká je tendence do budoucna,“ řekl Karel Pospíšilík, jednatel portálu Slevoteka.cz.

Masové rozšíření mobilních telefonů a tabletů zároveň vyvolalo potřebu změnit design webových stránek i e-shopů. „Stále více provozovatelů webů a webových aplikací požaduje řešení, které využívá responzivní design, nabízí velké ovládací prvky a zajistí snadné dotykové ovládání,“ objasnila Lenka Uzun ze společnosti Servodata, zajišťující služby v oblasti IT. Mobilní aplikaci má například Alza.cz, a to pro všechny tři platformy: Android, iOS a Windows Phone. Novinkou je aplikace Alza Média, která umožňuje přehrávání audioknih.

Na pohodlné prohlížení a ovládání prostřednictvím mobilních zařízení se na svých produktových webech zaměřila také farmaceutická společnost Pharma Future, která se rozhodla od začátku roku 2014 významně posílit prodej přes internet. „Přes 25 % návštěvníků našich stránek využívá pro přístup mobilní telefony a tablety,“ uvedl Pavel Sedláček ze společnosti Pharma Future. Cílem je proměnit návštěvníky také v zákazníky.

(tz)

 

 

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3