Dial Telecom a.s. se dlouhodobě upřednostňuje ve svých aktivitách komerční sféru před státními zakázkami. V komerční sféře jsou dle dosavadních zkušeností rozhodujícími kritérii výběru dodavatele datových, hlasových či internetových služeb především kvalita, stabilita společnosti a příznivá cena. Komerční sféra tak tvoří již od založení společnosti drtivou většinu jejího obratu. Nyní se společnost Dial Telecom rozhodla zaměřit rovněž na zakázky ze státní sféry, kde jsou často vyžadovány certifikace dle nejrůznějších norem.
„Certifikáty nám pomohou účastnit se výběrových řízení u zakázek státní a veřejné správy. V komerční sféře jsme je zatím vůbec nepotřebovali, protože tam rozhodovala vždy pouze kvalita služeb a cena," řekl k tomu Tomáš Strašák, člen představenstva a obchodní ředitel společnosti Dial Telecom. „Věříme, že nás nyní nemůže nikdo ve výběrových řízeních znevýhodňovat jen kvůli chybějící certifikaci vnitřních firemních procesů, které jsou v komerční sféře tak jako tak samozřejmostí a není k tomu potřeba certifikát," dodal Tomáš Strašák.
Co říkají certifikáty ISO 9001:2009, ISO 14001:2005 a ISO 27001:2006?
Certifikace systému managementu kvality podle ISO 9001:2009 vytváří v organizaci předpoklady pro trvalé poskytování výrobku nebo služby, který splňuje požadavky zákazníka a příslušných předpisů, zvyšování spokojenosti zákazníka, neustálé zlepšování všech firemních činností a zvýšení konkurenceschopnosti firmy.
Norma ISO 14001:2005 určuje kvalitu environmentálního managementu společnosti. Ta musí vytvářet, dokumentovat, uplatňovat a udržovat systém environmentálního managementu a neustále zlepšovat jeho efektivitu. Monitoruje a měří klíčové znaky provozu a činností s možným dopadem na životní prostředí.
Certifikace ISO 27001:2006 prokazuje, že společnost má ty nejlepší postupy při řízení informační bezpečnosti. Potvrzuje, že společnost přijala nezbytná opatření k ochraně citlivých informací před neoprávněným přístupem i změnami. Norma obsahuje procesy definující přístup k vytváření, implementaci, provozu, monitorování, přezkoumání, udržování a zlepšování systému řízení informační bezpečnosti v organizaci.
(tz)