Obrovské tempo vývoje umělé inteligence nadále pokračuje. Jen v loňském roce do něj soukromé subjekty celosvětově investovaly 96 miliard dolarů. České firmy se do toho však zatím příliš nehrnou.
Víc než polovina firem v Česku zatím s umělou inteligencí ve svém podnikání nepracuje. Většina podniků, která AI využívá, pak s tímto nástrojem nepracuje strategicky. AI je tak pro ně nevyužitá příležitost.
Ať chceme, nebo ne, umělá inteligence nás svými drápky každým dnem vtahuje do děje na scéně našeho století. Ačkoli ji mnozí ještě nemají rádi, odsuzují ji, vysmívají se jí a zatracují ji, jak to jen jde, aniž by tušili, že díky ní se zpřesňuje třeba předpověď počasí nebo si mohou pomocí mobilu změřit tlak, jsou součástí toho všeho, co se doslova každý den mění bez ohledu na naše tužby či zvyklosti.
Technologie, které nám pomáhají zjednodušovat a zkvalitňovat život, to už je dnes svět sám pro sebe. Odborníci je programují, modelují a předávají nám, uživatelům, a to buď specialistům na určité obory, nebo široké veřejnosti. Té je jedno, jak se aplikace, programy, systémy nazývají, jde totiž o užitek, přínos.
Mnohým pojem virtuální realita stále připadá jako výdobytek moderní doby. Kdo by uvěřil, že se používá už celá desetiletí? Například vývojáři značky Peugeot tuto technologii uvedli už v roce 2004 a už tenkrát ji v hojné míře využívali. S její pomocí vytvořili takřka tři tisíce projektů, mezi nimi i modely, které už se dnes dávno nevyrábějí. Využívají ji samozřejmě i dnes, a to ještě v mnohem větším měřítku než tenkrát. A není divu. Vždyť jim za ty roky pomohla uspořit přes tři miliony eur a tisíce hodin času!
V roce 2023 došlo k nárůstu množství kompromitovaných přihlašovacích údajů k účtům v kombinaci s dalšími údaji. Na celosvětové úrovni koluje na dark webu nebo je přístupných na komunikačních platformách více než 7,5 miliardy informací, což je o 44,8 % více než v roce 2022.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...