Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost se chystá koncem letošního roku vydat nový zákon o kybernetické bezpečnosti, který bude regulovaný novou směrnicí NIS2 (Network and Information Systems 2) schválenou Evropským parlamentem a Radou EU.
S umělou inteligencí budeme muset počítat, ať chceme, nebo ne. Změní naše podnikání, tedy i marketing a vše, co k němu patří. V březnovém vydání Prosperity jsme přinesli první díl rozhovoru s autorkou knihy AI Marketing Playbook: Jak ChatGPT a umělá inteligence mění svět marketingu Ladislavou Knihovou, kterou vydal Nakladatelský dům Grada.
Robotizace, automatizace, ulehčení práce tam, kde to pro člověka není komfortní, to je cesta, kterou má ve vínku výrobní družstvo ELAP. Vyvíjí a navrhuje systémy, které činnost zefektivní, jimiž je možné nahradit stereotyp v nepříliš příjemném prostředí.
Vysoké úrovně digitalizace dosahuje podle dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) pouhých 21 % českých firem. To nás v evropském srovnání řadí mezi ty vůbec nejhorší.
V roce 2023 došlo k nárůstu množství kompromitovaných přihlašovacích údajů k účtům v kombinaci s dalšími údaji. Na celosvětové úrovni koluje na dark webu nebo je přístupných na komunikačních platformách více než 7,5 miliardy informací, což je o 44,8 % více než v roce 2022.
Není snad dne, aby se lidstvo neposunulo ve svém vývoji o kousek dál. Nové myšlenky a jejich proměna v praktické využití provázejí naše snažení neustále. Velmi výrazně si to uvědomujeme právě nyní, v éře nástupu umělé inteligence.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...