INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Sdružení českých spotřebitelů, o. s. (SČS) a Kabinet pro standardizaci, o.p.s. s nelibostí, jako škodlivou pro spotřebitele, vnímají kampaň Evropské komise, která byla spuštěna – citujeme z médií: „Evropská komise ve středu začala novou kampaň, jejíž heslem je „nenechte si léto zkazit nehodou". Jejím cílem je boj proti padělaným hračkám, které nesplňují bezpečností kritéria Evropské unie. Snahou Komise je rodičům vysvětlit, jak poznají bezpečné hračky a jak je mají bezpečně používat.".

Kampaň provází veselé video, kde robot hračka vysvětluje, že hračka s označením CE je pro děti bezpečná. Všichni budeme happy, když budeme kupovat hračky s CE označením. Viz:

http://www.youtube.com/watch?v=KohuGg4AFeE&feature=youtu.be

http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/toys/tst-campaign/index_en.htm

„Nebudeme „happy"", varoval předseda SČS a vysvětlil: „Odborníci dobře vědí, že označení CE není určeno pro spotřebitele a je to „pouze" prohlášení výrobce, že výrobek byl vyroben a uveden na vnitřní trh v souladu s příslušnými harmonizujícími přepisy a normami; to rozhodně nelze vykládat, že označením CE se dostává spotřebiteli ujištění, že výrobek je bezpečný a zdravotně nezávadný."

Značka CE slouží k podpoře volného pohybu na vnitřním trhu EU a dozorovým orgánům. Spotřebitel nemá a nemůže mít informace o tom, který výrobek by měl mít označení CE a který nemusí být takto označen. Bude zcela pomýlen předpokladem, že s označením CE je zaručena bezpečnost výrobku. Na trhu je mnoho výrobků, které označení CE nenesou, neboť nesmí, a při tom jsou a musí být bezpečné.

„Doložit to i na příkladu hraček lze snadno", vysvětlil dále Dupal, „půjdete své ratolesti koupit skládačku-puzzle, kolečkové brusle, stavebnici pro skládání modelů ve zmenšeném měřítku, „některé" jízdní kolo a další – budete se prodavače dotazovat, proč není na výrobku označení CE, není snad bezpečný? - nesmí být takto označen a bezpečný samozřejmě takový výrobek být musí."

Ještě komplikovanější je to u jiného spotřebního zboží. Naše organizace jsou názoru, že takto zjednodušujícím způsobem vedená kampaň je škodlivá.

Sdružení českých spotřebitelů (SČS)

SČS si klade za cíl hájit oprávněné zájmy a práva spotřebitelů na vnitřním trhu EU a ČR, přičemž zdůrazňuje preventivní stránku ochrany zájmů spotřebitelů: „Jen poučený spotřebitel se dokáže účinně hájit". SČS působí v řadě oblastí, pokrývají odbornosti ve vztahu k bezpečnosti výrobků, standardizaci, finančních služeb aj. Ve více regionech, kde má zastoupení prostřednictvím regionálních kontaktních míst, vyhlašuje soutěž Spokojený zákazník kraje, kterou předávají hejtmané a kterou se SČS snaží přispívat k „pozitivnímu přístupu" při vytváření lepších vztahů mezi spotřebiteli a poskytovateli služeb. Více na www.konzument.cz. Téma standardizace je vyzdviženo založením samostatné domény www.top-normy.cz. Na bezpečnost dětských hřišť je zaměřena doména www.overenehriste.cz.

Kabinet pro standardizaci (KaStan)

KaStan byl založen jako obecně prospěšná společnost před třeni lety a jeho posláním je podporovat systematické formy zapojení spotřebitelů do technické normalizace a dalších standardizačních technik – posuzování shody, certifikace, akreditace i dozoru nad trhem.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3