INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Sdružení českých spotřebitelů, o. s. (SČS) a Kabinet pro standardizaci, o.p.s. s nelibostí, jako škodlivou pro spotřebitele, vnímají kampaň Evropské komise, která byla spuštěna – citujeme z médií: „Evropská komise ve středu začala novou kampaň, jejíž heslem je „nenechte si léto zkazit nehodou". Jejím cílem je boj proti padělaným hračkám, které nesplňují bezpečností kritéria Evropské unie. Snahou Komise je rodičům vysvětlit, jak poznají bezpečné hračky a jak je mají bezpečně používat.".

Kampaň provází veselé video, kde robot hračka vysvětluje, že hračka s označením CE je pro děti bezpečná. Všichni budeme happy, když budeme kupovat hračky s CE označením. Viz:

http://www.youtube.com/watch?v=KohuGg4AFeE&feature=youtu.be

http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/toys/tst-campaign/index_en.htm

„Nebudeme „happy"", varoval předseda SČS a vysvětlil: „Odborníci dobře vědí, že označení CE není určeno pro spotřebitele a je to „pouze" prohlášení výrobce, že výrobek byl vyroben a uveden na vnitřní trh v souladu s příslušnými harmonizujícími přepisy a normami; to rozhodně nelze vykládat, že označením CE se dostává spotřebiteli ujištění, že výrobek je bezpečný a zdravotně nezávadný."

Značka CE slouží k podpoře volného pohybu na vnitřním trhu EU a dozorovým orgánům. Spotřebitel nemá a nemůže mít informace o tom, který výrobek by měl mít označení CE a který nemusí být takto označen. Bude zcela pomýlen předpokladem, že s označením CE je zaručena bezpečnost výrobku. Na trhu je mnoho výrobků, které označení CE nenesou, neboť nesmí, a při tom jsou a musí být bezpečné.

„Doložit to i na příkladu hraček lze snadno", vysvětlil dále Dupal, „půjdete své ratolesti koupit skládačku-puzzle, kolečkové brusle, stavebnici pro skládání modelů ve zmenšeném měřítku, „některé" jízdní kolo a další – budete se prodavače dotazovat, proč není na výrobku označení CE, není snad bezpečný? - nesmí být takto označen a bezpečný samozřejmě takový výrobek být musí."

Ještě komplikovanější je to u jiného spotřebního zboží. Naše organizace jsou názoru, že takto zjednodušujícím způsobem vedená kampaň je škodlivá.

Sdružení českých spotřebitelů (SČS)

SČS si klade za cíl hájit oprávněné zájmy a práva spotřebitelů na vnitřním trhu EU a ČR, přičemž zdůrazňuje preventivní stránku ochrany zájmů spotřebitelů: „Jen poučený spotřebitel se dokáže účinně hájit". SČS působí v řadě oblastí, pokrývají odbornosti ve vztahu k bezpečnosti výrobků, standardizaci, finančních služeb aj. Ve více regionech, kde má zastoupení prostřednictvím regionálních kontaktních míst, vyhlašuje soutěž Spokojený zákazník kraje, kterou předávají hejtmané a kterou se SČS snaží přispívat k „pozitivnímu přístupu" při vytváření lepších vztahů mezi spotřebiteli a poskytovateli služeb. Více na www.konzument.cz. Téma standardizace je vyzdviženo založením samostatné domény www.top-normy.cz. Na bezpečnost dětských hřišť je zaměřena doména www.overenehriste.cz.

Kabinet pro standardizaci (KaStan)

KaStan byl založen jako obecně prospěšná společnost před třeni lety a jeho posláním je podporovat systematické formy zapojení spotřebitelů do technické normalizace a dalších standardizačních technik – posuzování shody, certifikace, akreditace i dozoru nad trhem.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3