INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Český průmysl a obchodníci s dřevěnými produkty nechtějí svou činností dále podporovat ničení životního prostředí. I proto v posledních letech rapidně roste počet společností, které zpracovávají či prodávají produkty s certifikátem FSC (Forest Stewardship Council). Ten zaručuje, že při získávání dřevní suroviny nedošlo k drancování lesů či ničení životních podmínek místních komunit. Problémem zůstává ekologická stopa České republiky, velcí vlastníci lesů totiž stále k FSC certifikaci nepřistoupili a stále se musí část dřevní suroviny dovážet ze vzdálených zemí.

Nedostatek FSC suroviny je také jedním z nejzávažnějších negativ, které firmy uvedly v aktuální „Analýze zastoupení FSC výrobků u českých prodejců“. Analýzu připravila nezisková organizace FSC ČR, na vydání spolupracovali TÜV SÜD Czech, Spotřebitel.net a tiskárna AF BKK.

Jedním z účinných způsobů zajišťování odpovědného a šetrného hospodaření je lesní certifikace. Umožňuje
bezpečně určit, ve kterých lesích se hospodaří podle pravidel splňujících vysoké ekologické a sociální standardy.
„Certifikát FSC na produktu pak dává zákazníkovi záruku, že ani během výroby nedošlo ke smíchání s dřevem
kontroverzního původu. Certifikován musí být totiž celý cyklus výroby – od lesního hospodaření po finální
zpracování výrobku,“ doplnil ředitel národní pobočky FSC ČR Tomáš Duda. A aby byla zachována nezávislost
a nestrannost certifikace, jednotlivé dřevozpracující firmy necertifikuje samotná organizace FSC, ale nezávislé
certifikační firmy za předem jasně stanovených podmínek a standardů. První společností ve střední a východní
Evropě s možností udílet certifikát FSC se stala TÜV SÜD Czech, která v květnu 2011 získala akreditaci pro
certifikaci společností podle standardů FSC. „Akreditace a možnost udílet certifikát FSC je výsledkem naší
dlouhodobé práce a zájmu rozšířit ekologicky šetrné standardy a pomoci tak chránit životní prostředí a mizející
lesní ekosystémy,“ dodal Michal Rezek ze společnosti TÜV SÜD Czech. První společností v dřevozpracujícím
průmyslu, kterou TÜV SÜD Czech certifikovala systémem FSC se stala firma Gerlich Odry s. r. o.

„Pro další rozšíření FSC produktů na českém trhu je také jedním za zásadních faktorů spotřebitelská volba“,
dodal Ondřej Daněk ze spotřebitelské organizace Spotřebitel.net. Poptávka po těchto produktech, stejně jako
spotřebitelská znalost FSC u české společnosti roste. Aby se však na pulty českých obchodníků FSC produkty
odpovědné spotřeby dostaly, je nutné, aby k lesní certifikaci přistoupili i velcí lesní vlastníci. Jedině tak budou mít
firmy zpracovávající dřevěné produkty lepší možnost vyrábět produkty šetrné k lesnímu hospodaření.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3