INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Český průmysl a obchodníci s dřevěnými produkty nechtějí svou činností dále podporovat ničení životního prostředí. I proto v posledních letech rapidně roste počet společností, které zpracovávají či prodávají produkty s certifikátem FSC (Forest Stewardship Council). Ten zaručuje, že při získávání dřevní suroviny nedošlo k drancování lesů či ničení životních podmínek místních komunit. Problémem zůstává ekologická stopa České republiky, velcí vlastníci lesů totiž stále k FSC certifikaci nepřistoupili a stále se musí část dřevní suroviny dovážet ze vzdálených zemí.

Nedostatek FSC suroviny je také jedním z nejzávažnějších negativ, které firmy uvedly v aktuální „Analýze zastoupení FSC výrobků u českých prodejců“. Analýzu připravila nezisková organizace FSC ČR, na vydání spolupracovali TÜV SÜD Czech, Spotřebitel.net a tiskárna AF BKK.

Jedním z účinných způsobů zajišťování odpovědného a šetrného hospodaření je lesní certifikace. Umožňuje
bezpečně určit, ve kterých lesích se hospodaří podle pravidel splňujících vysoké ekologické a sociální standardy.
„Certifikát FSC na produktu pak dává zákazníkovi záruku, že ani během výroby nedošlo ke smíchání s dřevem
kontroverzního původu. Certifikován musí být totiž celý cyklus výroby – od lesního hospodaření po finální
zpracování výrobku,“ doplnil ředitel národní pobočky FSC ČR Tomáš Duda. A aby byla zachována nezávislost
a nestrannost certifikace, jednotlivé dřevozpracující firmy necertifikuje samotná organizace FSC, ale nezávislé
certifikační firmy za předem jasně stanovených podmínek a standardů. První společností ve střední a východní
Evropě s možností udílet certifikát FSC se stala TÜV SÜD Czech, která v květnu 2011 získala akreditaci pro
certifikaci společností podle standardů FSC. „Akreditace a možnost udílet certifikát FSC je výsledkem naší
dlouhodobé práce a zájmu rozšířit ekologicky šetrné standardy a pomoci tak chránit životní prostředí a mizející
lesní ekosystémy,“ dodal Michal Rezek ze společnosti TÜV SÜD Czech. První společností v dřevozpracujícím
průmyslu, kterou TÜV SÜD Czech certifikovala systémem FSC se stala firma Gerlich Odry s. r. o.

„Pro další rozšíření FSC produktů na českém trhu je také jedním za zásadních faktorů spotřebitelská volba“,
dodal Ondřej Daněk ze spotřebitelské organizace Spotřebitel.net. Poptávka po těchto produktech, stejně jako
spotřebitelská znalost FSC u české společnosti roste. Aby se však na pulty českých obchodníků FSC produkty
odpovědné spotřeby dostaly, je nutné, aby k lesní certifikaci přistoupili i velcí lesní vlastníci. Jedině tak budou mít
firmy zpracovávající dřevěné produkty lepší možnost vyrábět produkty šetrné k lesnímu hospodaření.

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3