INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Diamantová liga  s ČKRada kvality České republiky, Řídící výbor Programu Česká kvalita a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR oznámily přijetí značky "Diamantová liga kvality" do Programu Česká kvalita. Značka bude udělována maloobchodním prodejnám, které poskytují zákazníkům nadstandardně kvalitní služby a které vyhoví všem požadavkům stanoveným správcem značky a Řídícím výborem programu. Českým spotřebitelům by značka měla přinést kvalitnější maloobchodní služby a lepší orientaci při nákupu.

Úroveň maloobchodních prodejen v České republice je velmi rozdílná. Vedle sebe zde existují jak špičkové obchody srovnatelné s konkurencí ve vyspělých zemích tak i prodejny, ve kterých dosud neposkytují služby v kvalitě, kterou má zákazník právo vyžadovat. Proto se Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu rozhodl pomoci spotřebitelům v orientaci a nabídnout jim nezávislé značení prodejen, které poskytují svým zákazníkům nejen vyšší kvalitu služeb, ale se i další přidanou hodnotu odlišující je od ostatních subjektů na trhu.

"Naše ministerstvo se dlouhodobě intenzivně zabývá problematikou ochrany spotřebitelů, a proto se rádi podílíme na každé iniciativě, která situaci na trhu zpřehlední a usnadní zákazníkům výběr kvalitní prodejny nebo zboží," řekl ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek. "Věřím, že značka Česká kvalita – Diamantová liga kvality bude sloužit nejen k orientaci zákazníků, ale že bude také motivovat prodejny k poskytování lepších služeb," dodal ministr Jan Mládek.

Oceňování značkou Diamantová liga kvality bude v první fázi určeno pro maloobchodní prodejny s převahou sortimentu potravin, v dalších letech bude rozšířeno na celou maloobchodní síť. Metodika hodnocení je založena na posuzování prodejen prostřednictvím „neznámého zákazníka“ (Consumer Quality Index), s následným auditem, který se zaměřuje na dodržování legislativních pravidel, hygienické dokonalosti prodeje potravin a obecně úrovně nastavení a dodržování vlastních firemních pravidel práce s potravinami. Součástí žádosti o udělení značky bude i sebehodnotící zpráva, ve které každá přihlášená prodejna mj. uvede své hlavní výhody (realizované inovace, důvěra zákazníků, péče o místní komunitu,...), kterými se odlišuje od konkurence a které ji opravňují k získání značky.

"Chceme ukázat českým spotřebitelům, že v naší zemi existuje řada prodejen, které splňují vysoké standardy a jsou plně srovnatelné se zahraniční konkurencí. A současně chceme prodejny motivovat, aby se trvale zlepšovaly
a usilovaly o toto prestižní ocenění, protože tak budou nejen lépe uspokojovat potřeby svých zákazníků, ale díky značce Česká kvalita – Diamantová liga kvality získají i nezanedbatelnou konkurenční výhodu," vysvětlila hlavní cíle zavedení značky prezidentka Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Marta Nováková.

Přijetím do vládního Programu Česká kvalita získala značka Diamantová liga kvality garanci objektivity a nezávislosti, což zvýší její důvěryhodnost u spotřebitelů i marketingovou hodnotu pro prodejny, které ji získají. Program sdružuje nezávislé značky kvality na českém trhu udělované oborovými asociacemi, cechy, certifikačními orgány a dalšími organizacemi, které splňují přísná kritéria stanovená Řídícím výborem. Česká kvalita, jako jediná v ČR, garantuje nezávislé ověřování kvality výrobků a služeb třetí stranou (akreditovanou zkušebnou), dlouhodobou kontrolu dodržování kvality v průběhu platnosti značky i ověřování spokojenosti spotřebitelů.

"Spotřebitelé mají jen velmi malou možnost předem objektivně posoudit kvalitu zboží a služeb, které na trhu získávají. Většinou se o skutečné kvalitě produktu přesvědčí až po nákupu, a v případě nespokojenosti je čeká mnohdy náročné reklamační řízení. Nezávislé značky kvality poskytují informaci již před nákupem a umožňují tak bezrizikový výběr zboží či služeb s nezávisle ověřenou kvalitou. V tom je jejich hlavní význam. Myslím, že i značka Diamantová liga kvality může situaci na trhu významně ovlivnit ve prospěch spotřebitelů," zhodnotil význam značek kvality Libor Dupal, předseda Řídícího výboru Programu Česká kvalita a předseda Sdružení českých spotřebitelů.

Program oceňování maloobchodních prodejen byl založen na konci roku 2015 jako společný projekt Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a Ministerstva průmyslu a obchodu. Po ověření splnění všech kritérií byl přijat do programu Česká kvalita. Oceněné prodejny tak ponesou spojené logo Česká kvalita – Diamantová liga kvality. V současné době probíhá přihlašování zájemců – maloobchodních prodejen. Vlastní hodnocení se uskuteční v letních měsících, přičemž garantem a vlastním realizátorem hodnocení bude Sdružení pro oceňování kvality prostřednictvím hodnotitelů vyškolených Českou společností pro jakost.

Vyhlašování oceněných prodejen proběhne v rámci slavnostních akcí Listopadu - Měsíce kvality v ČR.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3