INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Diamantová liga  s ČKRada kvality České republiky, Řídící výbor Programu Česká kvalita a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR oznámily přijetí značky "Diamantová liga kvality" do Programu Česká kvalita. Značka bude udělována maloobchodním prodejnám, které poskytují zákazníkům nadstandardně kvalitní služby a které vyhoví všem požadavkům stanoveným správcem značky a Řídícím výborem programu. Českým spotřebitelům by značka měla přinést kvalitnější maloobchodní služby a lepší orientaci při nákupu.

Úroveň maloobchodních prodejen v České republice je velmi rozdílná. Vedle sebe zde existují jak špičkové obchody srovnatelné s konkurencí ve vyspělých zemích tak i prodejny, ve kterých dosud neposkytují služby v kvalitě, kterou má zákazník právo vyžadovat. Proto se Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu rozhodl pomoci spotřebitelům v orientaci a nabídnout jim nezávislé značení prodejen, které poskytují svým zákazníkům nejen vyšší kvalitu služeb, ale se i další přidanou hodnotu odlišující je od ostatních subjektů na trhu.

"Naše ministerstvo se dlouhodobě intenzivně zabývá problematikou ochrany spotřebitelů, a proto se rádi podílíme na každé iniciativě, která situaci na trhu zpřehlední a usnadní zákazníkům výběr kvalitní prodejny nebo zboží," řekl ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek. "Věřím, že značka Česká kvalita – Diamantová liga kvality bude sloužit nejen k orientaci zákazníků, ale že bude také motivovat prodejny k poskytování lepších služeb," dodal ministr Jan Mládek.

Oceňování značkou Diamantová liga kvality bude v první fázi určeno pro maloobchodní prodejny s převahou sortimentu potravin, v dalších letech bude rozšířeno na celou maloobchodní síť. Metodika hodnocení je založena na posuzování prodejen prostřednictvím „neznámého zákazníka“ (Consumer Quality Index), s následným auditem, který se zaměřuje na dodržování legislativních pravidel, hygienické dokonalosti prodeje potravin a obecně úrovně nastavení a dodržování vlastních firemních pravidel práce s potravinami. Součástí žádosti o udělení značky bude i sebehodnotící zpráva, ve které každá přihlášená prodejna mj. uvede své hlavní výhody (realizované inovace, důvěra zákazníků, péče o místní komunitu,...), kterými se odlišuje od konkurence a které ji opravňují k získání značky.

"Chceme ukázat českým spotřebitelům, že v naší zemi existuje řada prodejen, které splňují vysoké standardy a jsou plně srovnatelné se zahraniční konkurencí. A současně chceme prodejny motivovat, aby se trvale zlepšovaly
a usilovaly o toto prestižní ocenění, protože tak budou nejen lépe uspokojovat potřeby svých zákazníků, ale díky značce Česká kvalita – Diamantová liga kvality získají i nezanedbatelnou konkurenční výhodu," vysvětlila hlavní cíle zavedení značky prezidentka Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Marta Nováková.

Přijetím do vládního Programu Česká kvalita získala značka Diamantová liga kvality garanci objektivity a nezávislosti, což zvýší její důvěryhodnost u spotřebitelů i marketingovou hodnotu pro prodejny, které ji získají. Program sdružuje nezávislé značky kvality na českém trhu udělované oborovými asociacemi, cechy, certifikačními orgány a dalšími organizacemi, které splňují přísná kritéria stanovená Řídícím výborem. Česká kvalita, jako jediná v ČR, garantuje nezávislé ověřování kvality výrobků a služeb třetí stranou (akreditovanou zkušebnou), dlouhodobou kontrolu dodržování kvality v průběhu platnosti značky i ověřování spokojenosti spotřebitelů.

"Spotřebitelé mají jen velmi malou možnost předem objektivně posoudit kvalitu zboží a služeb, které na trhu získávají. Většinou se o skutečné kvalitě produktu přesvědčí až po nákupu, a v případě nespokojenosti je čeká mnohdy náročné reklamační řízení. Nezávislé značky kvality poskytují informaci již před nákupem a umožňují tak bezrizikový výběr zboží či služeb s nezávisle ověřenou kvalitou. V tom je jejich hlavní význam. Myslím, že i značka Diamantová liga kvality může situaci na trhu významně ovlivnit ve prospěch spotřebitelů," zhodnotil význam značek kvality Libor Dupal, předseda Řídícího výboru Programu Česká kvalita a předseda Sdružení českých spotřebitelů.

Program oceňování maloobchodních prodejen byl založen na konci roku 2015 jako společný projekt Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a Ministerstva průmyslu a obchodu. Po ověření splnění všech kritérií byl přijat do programu Česká kvalita. Oceněné prodejny tak ponesou spojené logo Česká kvalita – Diamantová liga kvality. V současné době probíhá přihlašování zájemců – maloobchodních prodejen. Vlastní hodnocení se uskuteční v letních měsících, přičemž garantem a vlastním realizátorem hodnocení bude Sdružení pro oceňování kvality prostřednictvím hodnotitelů vyškolených Českou společností pro jakost.

Vyhlašování oceněných prodejen proběhne v rámci slavnostních akcí Listopadu - Měsíce kvality v ČR.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3