INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
logo-capPo několika letech průběžného růstu poklesly roční výsledky pojistného trhu o 0,3 %. Ani přetrvávající zájem veřejnosti o investiční produkty životního pojištění nevyrovnal oslabení v neživotním pojištění, jehož předepsané pojistné pokleslo o 1,6 %. Celkový vývoj tak odpovídá průběžným trendům loňského roku:

- Výrazný pokles cen pojištění motorových vozidel.

- Úbytek pojištěných osob se zabezpečením životních rizik.

- Vyšší pojistná ochrana podnikatelů.

Česká asociace pojišťoven změnila metodiku vykazování statistik.

„Z důvodu reálnějšího zobrazení vývoje pojistného trhu nově započítáváme v životním pojištění pouze 10 % z celkové hodnoty předpisu jednorázového pojistného. Přepočet na bázi jedné desetiny byl zvolen s ohledem na průměrnou délku trvání smlouvy s jednorázově placeným pojistným, která činí 10 let," vysvětlil Tomáš Síkora, výkonný ředitel ČAP.

Trh životního pojištění nadále roste. V loňském roce vykázaly členské pojišťovny o 1,9 % vyšší předepsané pojistné než v předchozím období. Zájem o produkty s jednorázově placeným pojistným se projevil zejména u obchodů spojených se stávajícími smlouvami (+20,5 %). V celkovém kontextu zaznamenalo jednorázově placené životní pojištění pokles o 700 mil. Kč. Potěšující je, že narostl předpis v oblasti běžně placeného pojistného o téměř

1 miliardu korun. Naopak špatnou zprávou je, že současně s rostoucím objemem pojistného a nové obchodní produkce poklesl o více než 100 tisíc celkový počet smluv životního pojištění.

Nepříznivý vývoj v oblasti neživotního pojištění nezvrátil ani pozitivní trend u podnikatelských pojištění, kde předepsané pojistné vzrostlo o 2,1 %. Celkový pokles trhu neživotního pojištění o 1,2 mld. Kč oproti předchozímu roku byl způsoben zejména výrazným poklesem předepsaného pojistného u pojištění vozidel, konkrétně u pojištění odpovědnosti z provozu vozidla o více než 8 %. „Domnívám se, že loňský rok byl posledním rokem, kdy ceny pojištění vozidel klesaly. Pro další snižování už není prostor a pojišťovny budou do budoucna nuceny změnit strategii boje o klienta," uvedl Tomáš Síkora.

Nadále nejsilnějšími hráči na trhu jsou finanční skupiny Generali PPF Holding (Česká pojišťovna, a.s., Generali pojišťovna, a.s., Česká pojišťovna ZDRAVÍ, a.s.) a skupina VIG (Kooperativa pojišťovna, a.s., Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Pojišťovna České spořitelny, a.s.). Největší meziroční nárůst celkového objemu předepsaného pojistného, více než 800 milionů korun, vykázala Pojišťovna České spořitelny. Nárůstu o necelých 400 milionů pak dosáhly ČSOB Pojišťovna, a.s., a Allianz pojišťovna, a.s.

www.cap.cz

Česká asociace pojišťoven je zájmovým sdružením 30 komerčních pojišťoven, jejichž podíl na celkovém předepsaném pojistném v ČR představuje 98 %. Asociace zastupuje, hájí a prosazuje zájmy členských pojišťoven i jejich klientů ve vztahu k orgánům státní správy, odborné i laické veřejnosti, a prosazuje zájmy českého pojišťovnictví v rámci Evropské unie. ČAP dlouhodobě podporuje rozvoj pojišťovnictví a pojistného trhu v České republice.

www.jaksepojistit.cz je nezávislý webový portál, zaměřený detailně na jednotlivé oblasti pojistných produktů, jehož cílem je posílení informovanosti veřejnosti ve sféře pojištění.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3