INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Tuzemským manažerům nejvíce odebírá jejich energii společenská atmosféra a úpadek morálky a v důsledku toho lhostejnost a ignorance lidí a také dopady špatně řízeného státu, byrokracie a korupce. Současně valná většina z nich je přesvědčena o tom, že situace v České republice se do budoucna změní. Vyplývá to z dnes prezentované sondy mezi finalisty 19. ročníku soutěže Manažer roku, jejíž vyhlášení proběhne 26. dubna v pražském Žofínském paláci za účasti čtyř set vrcholových manažerů, členů vlády a dalších politiků.

„Manažeři jsou nespokojeni s podprůměrnou úrovní řízení státu. Jsou to přitom oni, kdo jsou stabilizujícím faktorem této země a vytvářejí hodnoty. Jsou sebevědomí, spoléhají především sami na sebe a na týmovou práci," řekl Jaroslav Hanák, prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR, který je jedním ze tří spoluvyhlašovatelů soutěže. Vedle Svazu je vyhlašovatelem soutěže i Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR a Česká manažerská asociace (ČMA).

„Touto soutěží se snažíme zvedat kvalitu managementu v soukromé sféře. Nastavujeme však i kritické zrcadlo veřejné a státní správě. Na druhé straně nabízíme pomocnou ruku i v jejím řízení," uvedl Pavel Kafka, prezident asociace, která je členem Svazu průmyslu a dopravy ČR.

Na rozdíl od předchozích let, kdy se manažeři museli vypořádávat s tlakem na produktivitu a snižování nákladů, nyní se největší část z nich soustřeďuje na kladné hospodářské výsledky a budování podniků na špici v oboru a budování kvalitních a motivovaných pracovních týmů.

Za klíčový faktor úspěchu loňského roku považují tuzemští manažeři schopnost rychle a účinně přizpůsobit se novým podmínkám. Tuto schopnost ostatně potvrdilo i dřívější šetření Konfederace evropského podnikání BUSINESSEUROPE, podle něhož se právě díky flexibilitě našich manažerů podařilo české ekonomice v rámci zemí EU nejlépe vypořádat s dopady krize let 2008 a 2009 podobně jako Němci, Rakušané a Dánové.

V otázce motivace svých zaměstnanců manažeři kladou značný důraz na osobní příklad, zakládající se na pracovitosti, slušném jednání a týmovosti a také na povzbuzování iniciativy zaměstnanců. Jen menší část manažerů, sotva čtvrtina, akcentuje finanční odměnu jako hlavní způsob motivace.

Svaz průmyslu a dopravy ČR je největším zaměstnavatelským svazem v zemi. Posláním této dobrovolné, nestátní organizace, nezávislé na vládě, politických stranách a odborech, je ovlivňovat hospodářskou a sociální politiku vlády a působit na vytváření optimálních podmínek pro podnikání. Hájí zájmy zaměstnavatelů v evropských a mezinárodních organizacích, zejména jako člen vlivného evropského svazu zaměstnavatelů BusinessEurope.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3