INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Tuzemským manažerům nejvíce odebírá jejich energii společenská atmosféra a úpadek morálky a v důsledku toho lhostejnost a ignorance lidí a také dopady špatně řízeného státu, byrokracie a korupce. Současně valná většina z nich je přesvědčena o tom, že situace v České republice se do budoucna změní. Vyplývá to z dnes prezentované sondy mezi finalisty 19. ročníku soutěže Manažer roku, jejíž vyhlášení proběhne 26. dubna v pražském Žofínském paláci za účasti čtyř set vrcholových manažerů, členů vlády a dalších politiků.

„Manažeři jsou nespokojeni s podprůměrnou úrovní řízení státu. Jsou to přitom oni, kdo jsou stabilizujícím faktorem této země a vytvářejí hodnoty. Jsou sebevědomí, spoléhají především sami na sebe a na týmovou práci," řekl Jaroslav Hanák, prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR, který je jedním ze tří spoluvyhlašovatelů soutěže. Vedle Svazu je vyhlašovatelem soutěže i Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR a Česká manažerská asociace (ČMA).

„Touto soutěží se snažíme zvedat kvalitu managementu v soukromé sféře. Nastavujeme však i kritické zrcadlo veřejné a státní správě. Na druhé straně nabízíme pomocnou ruku i v jejím řízení," uvedl Pavel Kafka, prezident asociace, která je členem Svazu průmyslu a dopravy ČR.

Na rozdíl od předchozích let, kdy se manažeři museli vypořádávat s tlakem na produktivitu a snižování nákladů, nyní se největší část z nich soustřeďuje na kladné hospodářské výsledky a budování podniků na špici v oboru a budování kvalitních a motivovaných pracovních týmů.

Za klíčový faktor úspěchu loňského roku považují tuzemští manažeři schopnost rychle a účinně přizpůsobit se novým podmínkám. Tuto schopnost ostatně potvrdilo i dřívější šetření Konfederace evropského podnikání BUSINESSEUROPE, podle něhož se právě díky flexibilitě našich manažerů podařilo české ekonomice v rámci zemí EU nejlépe vypořádat s dopady krize let 2008 a 2009 podobně jako Němci, Rakušané a Dánové.

V otázce motivace svých zaměstnanců manažeři kladou značný důraz na osobní příklad, zakládající se na pracovitosti, slušném jednání a týmovosti a také na povzbuzování iniciativy zaměstnanců. Jen menší část manažerů, sotva čtvrtina, akcentuje finanční odměnu jako hlavní způsob motivace.

Svaz průmyslu a dopravy ČR je největším zaměstnavatelským svazem v zemi. Posláním této dobrovolné, nestátní organizace, nezávislé na vládě, politických stranách a odborech, je ovlivňovat hospodářskou a sociální politiku vlády a působit na vytváření optimálních podmínek pro podnikání. Hájí zájmy zaměstnavatelů v evropských a mezinárodních organizacích, zejména jako člen vlivného evropského svazu zaměstnavatelů BusinessEurope.

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3