Konec letních prázdnin znamená pro školáky návrat do lavic, pro zaměstnance finančního sektoru zase příležitost zapojit se do udržitelného dojíždění do práce. Od 2. září se začínají sčítat kilometry ve třetím ročníku Zelené výzvy s podtitulem Objevte nové cesty do práce, kterou vyhlásily společnosti ČSOB a Mastercard.
Letos poprvé oslovily i pojišťovny a i díky tomu už na startu padl rekord – přihlásilo se totiž dvakrát více institucí než vloni. Objevovat a soupeřit se bude až do 30. října.
„Jsme nadšeni odhodláním naprosté většiny zaměstnanců z finančních, pojišťovacích a platebních institucí vystoupit z komfortní zóny a udělat něco pro životní prostředí i své zdraví. V mém případě půjde o dojíždění na kole, kdykoliv to bude možné. Těším se na nové zážitky, poznávání nových míst a potkávání s ostatními a věřím, že pro mnohé z nás nepůjde jen o dočasnou záležitost, ale i o trvalé přesednutí ze sedačky auta na udržitelnější způsob dopravy,“ říká generální ředitel skupiny ČSOB Aleš Blažek.
Do Zelené výzvy 2024 se vedle ČSOB a Mastercard zapojily banky Creditas, Česká spořitelna, Essox, ING Bank, Max banka, Moneta Money Bank, PPF banka, Raiffeisenbank, UniCredit Bank, dále pojišťovny Allianz, Colonnade Insurance, ČSOB Pojišťovna, Kooperativa a NN pojišťovna a penzijní společnost, platební a finanční společnosti Comgate, Global Payments, KB SmartPay a Shoptet a poskytovatel zaměstnaneckých benefitů Up Česká republika. Dohromady zaměstnávají téměř 37 tisíc lidí, kteří se tak mohou Zelené výzvy zúčastnit.
„Vedle protažení vlastního těla, objevení nových zajímavých míst a ušetření emisí do Zelené výzvy opět přidáváme další hmatatelný pozitivní dopad. V závislosti na množství celkově ušetřeného CO2 jsme se zavázali k výsadbě stromů v Česku i v nejohroženějších částech planety. Nad rámec toho, co vysadíme po skončení Zelené výzvy, může kdokoliv přispět na obnovu lesů prostřednictvím naší platformy Priceless Planet Coalition,” uvádí Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.
Účastníci Zelené výzvy své výkony zapisují do speciální aplikace, a tím evidují své kilometry při přesunu do práce a z práce jinak než autem se spalovacím motorem. Je možné chodit, běhat, jezdit na kole nebo koloběžce, bruslit, cestovat hromadnou dopravou nebo používat vozidla na elektřinu. Variantou je také přizvat do auta kolegy a ušetřit emise spolujízdou. Kilometry se sčítají a přepočítávají na ušetřené emise CO2. Do aplikace lze také vkládat vlastní fotky a komentáře a sdílet tak s ostatními své zážitky.
V roce 2023 se do Zelené výzvy zapojilo 4 300 zaměstnanců z 12 institucí finančního trhu, kteří celkem vykázali bezmála 2,1 milionu kilometrů. Tím se ušetřilo 252 848 kilogramů CO2. Nejaktivnější byli zaměstnanci ČSOB, kteří nasbírali 1,25 milionu kilometrů. V přepočtu na počet zaměstnanců pak měl nejlepší výsledek poskytovatel zaměstnaneckých benefitů Up Česká republika.
Odpovědný přístup a udržitelnost jsou dlouhodobě nedílnými součástmi firemní filozofie ČSOB. Skupina sídlí v energeticky soběstačných a zelení pokrytých kancelářských budovách, přestala financovat uhelný byznys a naopak vyhledává a podporuje ekologické projekty. Součástí tohoto přístupu je i spolupráce s neziskovými organizacemi a podpora veřejně prospěšných projektů.
(tz)