INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

ZV A4Konec letních prázdnin znamená pro školáky návrat do lavic, pro zaměstnance finančního sektoru zase příležitost zapojit se do udržitelného dojíždění do práce. Od 2. září se začínají sčítat kilometry ve třetím ročníku Zelené výzvy s podtitulem Objevte nové cesty do práce, kterou vyhlásily společnosti ČSOB a Mastercard.

Letos poprvé oslovily i pojišťovny a i díky tomu už na startu padl rekord – přihlásilo se totiž dvakrát více institucí než vloni. Objevovat a soupeřit se bude až do 30. října.

„Jsme nadšeni odhodláním naprosté většiny zaměstnanců z finančních, pojišťovacích a platebních institucí vystoupit z komfortní zóny a udělat něco pro životní prostředí i své zdraví. V mém případě půjde o dojíždění na kole, kdykoliv to bude možné. Těším se na nové zážitky, poznávání nových míst a potkávání s ostatními a věřím, že pro mnohé z nás nepůjde jen o dočasnou záležitost, ale i o trvalé přesednutí ze sedačky auta na udržitelnější způsob dopravy,“ říká generální ředitel skupiny ČSOB Aleš Blažek.

Do Zelené výzvy 2024 se vedle ČSOB a Mastercard zapojily banky Creditas, Česká spořitelna, Essox, ING Bank, Max banka, Moneta Money Bank, PPF banka, Raiffeisenbank, UniCredit Bank, dále pojišťovny Allianz, Colonnade Insurance, ČSOB Pojišťovna, Kooperativa a NN pojišťovna a penzijní společnost, platební a finanční společnosti Comgate, Global Payments, KB SmartPay a Shoptet a poskytovatel zaměstnaneckých benefitů Up Česká republika. Dohromady zaměstnávají téměř 37 tisíc lidí, kteří se tak mohou Zelené výzvy zúčastnit.

„Vedle protažení vlastního těla, objevení nových zajímavých míst a ušetření emisí do Zelené výzvy opět přidáváme další hmatatelný pozitivní dopad. V závislosti na množství celkově ušetřeného CO2 jsme se zavázali k výsadbě stromů v Česku i v nejohroženějších částech planety. Nad rámec toho, co vysadíme po skončení Zelené výzvy, může kdokoliv přispět na obnovu lesů prostřednictvím naší platformy Priceless Planet Coalition,” uvádí Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Účastníci Zelené výzvy své výkony zapisují do speciální aplikace, a tím evidují své kilometry při přesunu do práce a z práce jinak než autem se spalovacím motorem. Je možné chodit, běhat, jezdit na kole nebo koloběžce, bruslit, cestovat hromadnou dopravou nebo používat vozidla na elektřinu. Variantou je také přizvat do auta kolegy a ušetřit emise spolujízdou. Kilometry se sčítají a přepočítávají na ušetřené emise CO2. Do aplikace lze také vkládat vlastní fotky a komentáře a sdílet tak s ostatními své zážitky.

V roce 2023 se do Zelené výzvy zapojilo 4 300 zaměstnanců z 12 institucí finančního trhu, kteří celkem vykázali bezmála 2,1 milionu kilometrů. Tím se ušetřilo 252 848 kilogramů CO2. Nejaktivnější byli zaměstnanci ČSOB, kteří nasbírali 1,25 milionu kilometrů. V přepočtu na počet zaměstnanců pak měl nejlepší výsledek poskytovatel zaměstnaneckých benefitů Up Česká republika.

Odpovědný přístup a udržitelnost jsou dlouhodobě nedílnými součástmi firemní filozofie ČSOB. Skupina sídlí v energeticky soběstačných a zelení pokrytých kancelářských budovách, přestala financovat uhelný byznys a naopak vyhledává a podporuje ekologické projekty. Součástí tohoto přístupu je i spolupráce s neziskovými organizacemi a podpora veřejně prospěšných projektů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3