INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Snižování energetické náročnosti firemních provozů se pomalu stává trendem i v České republice. Příkladem může být společnost Lidl, která v pražských Průhonicích otevřela první ekologický supermarket u nás. Prodejna je od podlahy až po střechu vystavěna tak, aby fungovala co nejšetrněji k životnímu prostředí a zároveň šetřila co nejvíce energií.

Oproti tomu malá olomoucká prádelna vsadila na využití odpadního tepla z bioplynové stanice. Pere způsobem šetrným k přírodě, a navíc garantuje bezinfekčnost prádla. Oba projekty byly za svůj přínos pro ochranu přírody a úsporu energií nominovány v 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe.

V pražských Průhonicích postavil obchodní řetězec Lidl jednu z prvních prodejen v Česku s ekologickým provozem. „Otázkami udržitelnosti a úspor energií se zabýváme již delší dobu. Jsme velká firma a uvědomujeme si naši odpovědnost vůči společnosti,“ tvrdí Zuzana Holá ze společnosti Lidl Česká republika.

Prodejna Lidl v Průhonicích chladí propanem

Průhonický obchod využívá řadu energeticky úsporných opatření. „Jedná se především o kvalitní zateplení budovy, šetrné osvětlení a aktivaci betonového jádra pro podlahové vytápění nebo chlazení,“ prozrazuje Zuzana Holá. O větrání se pak stará systém s rekuperací tepla napojený na čidla koncentrace CO2 ve vzduchu. Ekologické jsou také chladicí systémy – místo starých neekologických chladiv používá nová prodejna ve vybraném chladicím nábytku propan, který je k životnímu prostředí mnohem šetrnější. Součástí prodejny, kterou osvětlují úsporné LED diody, je i sofistikované řešení pro recyklaci vybraných odpadů.

Nová ekologická opatření mají zároveň snížit náklady na energie. „Investici do úsporných technologií při výstavbě nových prodejen však vidíme především jako investici do budoucna,“ tvrdí Holá. „Musíme se přizpůsobovat změnám ve spotřebním chování a zároveň považujeme za důležité chovat se zodpovědně i vůči životnímu prostředí. Investujeme tedy do takových technologií, které z dlouhodobého hlediska šetří energie,“ dodává.

Olomoucká prádelna pere z odpadního tepla

BSB prádelna z Olomouce využívá pro zajištění svého provozu obnovitelné zdroje – elektrickou energii odebírá z nedaleké bioplynové stanice. Důležité je pro ni také odpadní teplo z vody, jež chladí kogenerační jednotky. „Prádelna je navíc vybavena prádelenskou technikou společnosti Miele, a to úspornými pračkami o velikosti 8, 16 a 32 kg a horkovodními sušičkami,“ říká Roman Chlopčík, jednatel společnosti BSB Prádelny.
Kromě toho byste v prádelně jen těžko hledali klasické prací prostředky – favoritem jsou jednoznačně ekologické prací prostředky zajištující bezinfekčnost prádla. „Využíváme také tekuté ekologické detergenty, které jsou v souladu s platnými předpisy České republiky a EU,“ tvrdí Chlopčík. Díky snižování své energetické nezávislosti a využití obnovitelných zdrojů energie navíc prádelna dokáže svým zákazníkům nabídnout atraktivní ceny svých služeb. „Naši zákazníci oceňují především kvalitně a šetrně vyprané prádlo v kombinaci s rozumnou cenou,“ potvrzuje Chlopčík. „Také věříme, že uplatňování ekologicky šetrných postupů osloví nové zákazníky, kteří nejsou lhostejní k životnímu prostředí,“ dodává.

Vítěznou firmu vybírá veřejnost

Oba projekty nominované v soutěži E.ON Energy Globe v kategorii Firma teď soutěží o sympatie diváků. „O vítězném projektu rozhodnou lidé v online hlasování. Odměnou za podpoření projektu je přitom šance na výhru ročního používání vozu NOVÁ ŠKODA Citigo G-TEC,“ říká Vladimíra Glaserová z organizačního týmu soutěže. Hlasovat pro jeden ze dvou ekologických firemních projektů mohou lidé na stránkách www.energyglobe.cz až do 30. září.

O soutěži E.ON Energy Globe

Soutěž E.ON Energy Globe je nejvýznamnější české ocenění v oblasti ekologie. Jedná se o mezinárodní soutěž (Energy Globe Award), kterou v České republice již od roku 2008 pořádá energetická společnost E.ON. V rámci soutěže jsou oceňovány projekty a inovativní nápady v oblasti životního prostředí a úspor energií. Za dobu své existence soutěž přilákala přes 1 500 projektů. Řada z nich přitom ovlivnila životy stovek tisíc obyvatel České republiky: do iniciativy Ukliďme Česko se zapojují stovky tisíc lidí, ekologické programy TEREZA zase každoročně pomáhají vzdělávat přes 90 000 dětí. Více informací o soutěži a možnost přihlášení svého projektu najdete na webu www.energyglobe.cz.

O společnosti E.ON

Energetická skupina E.ON v České republice patří do skupiny E.ON SE, která je největším soukromým poskytovatelem energetických služeb v Evropě a zásobuje elektřinou a plynem na 15 milionů zákazníků. Česká energetická skupina E.ON zásobuje prostřednictvím své více jak 65 000 km dlouhé distribuční sítě elektřinou 1,2 milionu zákazníků, zejména v jižních Čechách a na jižní Moravě. Její tržní podíl v tomto sektoru činí 20 %. V oblasti plynu disponuje více jak 4 000 km dlouhou sítí a její podíl na trhu s plynem v České republice činí téměř 11 %.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3