INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Společnost Globus ČR vyhodnocuje pilotní projekt SCAN&GO. Uvidíme, jak obstojí během vánočních nákupů. a zda se na program Scan&Go rozšíří i v dalších hypermarketech Globus. Zatím si jej zákazníci mohou vyzkoušet v pražských Čakovicích.

Program SCAN&GO poprvé v ČR nabízí zákazníkům možnost naskenovat si zboží při vkládání do vozíku a u pokladny ho pouze zaplatit. Tento jedinečný způsob nakupování po třech měsících pilotního provozu využívá 5 000 registrovaných zákazníků v hypermarketu Globus v Praze Čakovicích. Lidem zapojeným v programu SCAN&GO radikálně šetří čas, který nakupováním stráví, čímž se významně zvyšuje jejich loajalita. Kromě výhod pro zákazníky samotné přinesl projekt i překvapivé obchodní výsledky.

„Nová forma nakupování přitahuje především zákazníky, kteří rádi zkouší nové věci a následně realizují velké nákupy. To proto, že u pokladny pouze zaplatí a nemusí čekat frontu. Nákup v takto vybaveném hypermarketu je pak pro zákazníka příjemným zážitkem,“ řekl Jan Šamša, ředitel hypermarketu Globus Čakovice.

Program SCAN&GO je bezplatná služba samoobslužného nakupování, díky které zákazník nemusí čekat u pokladny, ani vykládat zboží na pokladní pás. Na začátku nákupu si zákazník s použitím své zákaznické karty vyzvedne u vstupu na prodejní plochu mobilní ruční skener. Zboží skenuje už při vkládání do vozíku a celkovou hodnotu svého nákupu má po celou dobu stále pod kontrolou. Na závěr zboží zaplatí u vyhrazených pokladen SCAN&GO. Dobu nákupu tak zkrátí o čas ve frontě a čas strávený vykládáním zboží na pokladní pás.

„Zákazníci se stále více snaží ušetřit čas, a to platí i v oblasti nakupování zboží běžné spotřeby, jako jsou potraviny či drogistické zboží. Proto jsme hledali možnost, jak zákazníkům přímo v hypermarketu proces nákupu zjednodušit a zrychlit,“ uvedl Miroslav Exner, IT konzultant společnosti Globus ČR.

Základem projektu SCAN&GO je odolný mobilní skener, extrémně jednoduchý na ovládání, který nabízí možnost budoucího rozšiřování funkcí pro zákazníky. Výběr padl na ověřený skener Motorola MC17, což je jednoduchý přenosný počítač s držákem v odolném provedení, čtečkou čárových kódů a barevným displejem. Dalším krokem bylo doplnit čárové kódy u zboží, které je standardně neobsahuje na obalu, jako je například pečivo. Při nákupu se pak naskenuje kód umístěný u pečiva a následně skener sám vybídne k zadání počtu kusů. Tuto funkcionalitu a následné propojení informací o zboží s interními a pokladními systémy zajistil systémový integrátor ve spolupráci s partnery. 

Vyhodnocení programu SCAN&GO

Za 3 měsíce provozu pilotního projektu se do programu spuštěného v hypermarketu Globus v Praze Čakovicích registrovalo přes 5 000 zákazníků, bylo realizováno přes 20 000 nákupů a průměrná hodnota nákupního košíku je o desítky procent vyšší než u standardního odbavení přes běžné pokladny. Takto je realizováno přes 2 000 nákupů týdně a trend týdenního růstu je 5-8 %.  Jen za 3 měsíce provozu činí podíl obratu programu SCAN&GO na obratu celé pokladní zóny v průměru přes 7 %, což je dáno právě vyšší hodnotou jednoho nákupu. 

Kdo je zákazník SCAN&GO

Jeho průměrný věk je 40 let, ale zastoupeny jsou všechny věkové skupiny (nad 18 let), je aktivní, a oceňuje úsporu svého času. Je také velmi loajální, jeho rozdíly v nákupu jsou menší než 0,1 %. Většinou nakupuje více než 40 položek v jednom nákupu a jeho frekvence návštěv má stoupající trend.

Program SCAN&GO vyvinula společnost Globus ČR ve spolupráci s partnery Wincor Nixdorf ČR, který zajišťoval kompletní implementaci, německým dodavatelem pokladních programů AWEK, nizozemskou firmou Re-Vision a dodavatelem skenerů Motorola Solutions.

Více informací získají zákazníci v informačním centru hypermarketu Globus Čakovice a na www.scanandgo.cz.

(tz)

 

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3