Že byl také včelařem, chovatelem holubů a ryb, zemitým sadařem i zahradníkem, to o profesoru Milanu Zeleném nevěděl každý. Je to tak. Nebyl jen ctihodným akademikem, váženým i nenáviděným ekonomem, vyučujícím, jemuž naslouchali žáci z celého světa.
O tom, že hudba nejen povznáší, uklidňuje, ale také rozveseluje, pomáhá člověku překlenout starosti a složité životní situace nebo inspiruje k laskavosti a nadhledu, by mohli vyprávět odborníci řadu hodin.
S umělou inteligencí budeme muset počítat, ať chceme, nebo ne. Změní naše podnikání, tedy i marketing a vše, co k němu patří. V březnovém vydání Prosperity jsme přinesli první díl rozhovoru s autorkou knihy AI Marketing Playbook: Jak ChatGPT a umělá inteligence mění svět marketingu Ladislavou Knihovou, kterou vydal Nakladatelský dům Grada.
Robotizace, automatizace, ulehčení práce tam, kde to pro člověka není komfortní, to je cesta, kterou má ve vínku výrobní družstvo ELAP. Vyvíjí a navrhuje systémy, které činnost zefektivní, jimiž je možné nahradit stereotyp v nepříliš příjemném prostředí.
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...