Podle průzkumu celosvětové sítě poradenských společností KPMG Global Manufacturing Outlook 2011 očekává výrobní segment v příštích dvou letech růst. Z oslovených více než dvou set vedoucích pracovníků výrobních firem z celého světa si to myslí 80 procent. Jejich optimismus však brzdí nejistota na světových trzích a cenové výkyvy.
Přední poradenská společnost RSM TACOMA sleduje chystaný koncept reforem Evropské Unie (EU) v oblasti auditu. Předložené návrhy jako nižší míra závislosti auditovaných subjektů na tzv. velké čtyřce největších auditorských firem, přehlednost auditů, integrace v rámci EU a vytvoření jednotného trhu statuárních auditů, nebo povinné rotace auditu nastolují auditorským firmám hodně otázek. Jak se plánované změny projeví na trhu?
Podle Českého statistického úřadu spotřebitelské ceny vzrostly v listopadu meziměsíčně o 0,4 %. Meziročně index spotřebitelských cen zrychlil růst na 2,5 %. Ještě v září byl přitom meziroční růst inflace na úrovni 1,8 %. Na růstu inflace se nejvíce podepsalo zvýšení cen v oddílech potraviny a nealkoholické nápoje a bydlení.
Aktuální výsledky ČSÚ za oblast maloobchodu komentovala Marie Konečná, Partner, KPMG Česká republika: „Výsledky maloobchodního prodeje za měsíc říjen ovlivnil hlavně růst v oblasti nepotravinářského zboží. Za zmínku stojí zejména 10,9 procentní růst prodeje zboží přes internet či prostřednictvím zásilkových služeb.
Nejnovější vydání průzkumu Pulse – KPMG Global Business Outlook Survey ukázalo, že vyhlídky zástupců výrobního sektoru a poskytovatelů služeb z celého světa se za poslední rok razantně změnily. Ve druhém čtvrtletí letošního roku výrazně pokleslo sebevědomí šéfů světových firem, jež se tak dostalo na vůbec nejnižší úroveň od roku 2009. Čeští výrobci z průzkumu vyšli jako jedni z největších pesimistů na světě – hůř už svou budoucnost vidí jen Řekové.
Tři čtvrtiny firem v České republice nemají speciální program na rozvoj a řízení svých talentů. Vyplývá to z výzkumu pro personální společnost Robert Half International, kterého se zúčastnilo 2 525 manažerů a manažerek z 11 zemí světa.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...