INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Analýzy

31. březen 2015

Některé členské země Evropské unie neuznávají certifikáty na výrobky českých zkušeben a exportéři tak musejí v každé této zemi získávat další, které jsou často dražší než celé zkoušky v České republice. Podle podnikatelů a firem za těmito nároky zemí stojí snaha chránit své domácí výrobce. Vyplývá to z rychlého průzkumu na téma Reálné překážky na vnitřním trhu EU z pohledu českých podnikatelů, který aktuálně provedla Hospodářská komora České republiky mezi svými členy.

30. březen 2015

Skoro dvě třetiny lidí by neváhaly a kvůli lepšímu pracovnímu uplatnění by okamžitě vyměnily pozici i profesní obor. Vyplývá to z průzkumu Národní soustavy kvalifikací (NSK). Ve stávající práci zaměstnancům nejvíc vadí neodpovídající platy, malé vyhlídky na povýšení nebo stereotyp. 66 procent zaměstnanců navíc pracuje v úplně jiném nebo pouze příbuzném oboru, než jaký vystudovali a na jeho změnu se už neodvažují.

25. březen 2015

Nová globální zpráva ACCA (Asociace certifikovaných účetních) upozorňuje, že odložené a opožděné platby mohou mít velmi vážné dopady na malé podniky – snižují totiž jejich možnosti získávat a přijímat nové zaměstnance. Z výsledků také vyplývá, že u firem s méně než 50 zaměstnanci existuje až dvakrát vyšší pravděpodobnost potíží s opožděnými platbami než u velkých společností.

24. březen 2015

České domácnosti zaplatí letos za vytápění v zimních měsících méně, než je běžné. Hlavním důvodem je teplotně nadprůměrná zima. Podle odborníků mohli lidé za toto období ušetřit až 4 000 Kč. Díky nižší spotřebě roste také pravděpodobnost, že dodavatelé budou zákazníkům vracet přeplatky. Někteří je dokonce nově zasílají přímo na bankovní účet.

18. březen 2015

V průběhu nejméně dvou let jsme sledovali jeden z řady regulativních procesů vedených na evropské úrovni. Jedná se o regulaci mnohostranných poplatků za platby kartou. V minulém týdnu byl proces završen přijetím návrhu v Evropském parlamentu.

18. březen 2015

Ekonomické oživení ve střední a východní Evropě pomáhá „na nohy“ sousedům v jihovýchodní části regionu. Skupina devíti zemí střední a jihovýchodní Evropy těží ze slabého eura a nízkých cen ropy. Mezi hlavní stimuly růstu bude patřit rozvoj segmentu malých a středních podniků, příznivější daňové zatížení podniků než ve většině západoevropských zemí a nárůst mzdových nákladů v Číně, což přivede investory zpět do střední a východní Evropy. Podniky se však budou nadále potýkat s důsledky rostoucí politické nestability, trvale uvolněných regulatorních podmínek a snížené nákladové konkurenceschopnosti. Vyplývá to ze dvou dnes zveřejněných zpráv, jejichž zpracování zadala TMF Group.

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3