O dynamiku realitního trhu v České republice se letos i příští rok postarají investice. Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí v nové publikaci Trend Report 2015 rovněž předpovídá mírný růst cen a očekává nadále přetrvávající prostředí nízkých úrokových sazeb. Trendem napříč sektory bude větší diverzifikace kvality. Další rozvoj trhu je však blokován nestabilitou příslušné legislativy.
České hospodářství letos poroste nejrychleji za posledních osm let. Hlavním tahounem české ekonomiky letos bude stejně jako vloni domácí poptávka. Hospodářský růst povede k další tvorbě pracovních míst a poklesu nezaměstnanosti, výraznější mzdovou akceleraci uvidíme v roce 2016. Inflace zůstane v průměru na nízkých hodnotách loňského roku. Protože se ale jádrová inflace bude nacházet bezpečně v kladných číslech, nepředpokládáme změnu v měnové politice. Na charakteru intervenčního režimu včetně intervenční úrovně 27,00 CZK/EUR by se letos nic změnit nemělo.
Po 25 letech od převratu se firmy ve střední a východní Evropě potýkají se zásadními problémy v rozvoji konkurenceschopnosti. Regionální výzkum mezi předními zahraničními manažery, působícími v regionu střední a východní Evropy, ukázal, že je třeba klást větší důraz na snížení byrokracie, vymýcení korupce, výraznější orientaci na zákazníka a zvýšení manažerské odpovědnosti. Studie vedená společností TARGET Executive Search ve spolupráci s GfK a CEU Business School zdůrazňuje i silné stránky manažerů v tomto regionu - vysokou pracovní morálku, pozitivní hodnocení žen na manažerských postech i pevné mezilidské vazby. K dosažení vyšší konkurenceschopnosti má však tento region ještě dlouhou cestu.
Celková důvěra v ekonomice, která představuje důležitý předstihový indikátor budoucího vývoje, se v dubnu nezměnila a zůstává na vysokých hodnotách. Podnikatelský sentiment se mírně zlepšil, naopak spotřebitelé jsou o něco pesimističtější.
Princip úhrady očkovacích látek vychází z ustanovení zákona o veřejném zdravotním pojištění. Zde se uvádí, že hrazeny jsou léčivé přípravky obsahující očkovací látky pro pravidelná očkování podle antigenního složení očkovacích látek stanoveného Ministerstvem zdravotnictví a také samotné toto očkování (tj. jejich aplikace). Pravidelným očkováním přitom je očkování proti záškrtu, tetanu, dávivému kašli, nákazám vyvolaným původcem Haemophilus influenzae b, přenosné dětské obrně a virové hepatitidě B (hexavakcínou), dále proti spalničkám, zarděnkám a příušnicím, proti virové hepatitidě B a u rizikových osob proti pneumokokovým nákazám a proti tuberkulóze.
Ekonomika ČR prošla výrazným zlomem a dostala se do nové etapy svého vývoje. Došlo ke změně základních ekonomických faktorů, které naznačují, že jsme se ocitli v novém hospodářském cyklu s růstovým potenciálem. S konečnou platností lze říci, že se ČR vymanila z dozvuků hospodářské krize počínající v roce 2008 a rok 2014 byl prvním rokem, kdy hospodářství startovalo z nových základů očištěných průchodem krizového údobí.Takové jsou závěry poslední analýzy skóringového modelu Bisnode pro Českou republiku.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...