Nová globální zpráva ACCA (Asociace certifikovaných účetních) upozorňuje, že odložené a opožděné platby mohou mít velmi vážné dopady na malé podniky – snižují totiž jejich možnosti získávat a přijímat nové zaměstnance. Z výsledků také vyplývá, že u firem s méně než 50 zaměstnanci existuje až dvakrát vyšší pravděpodobnost potíží s opožděnými platbami než u velkých společností.
České domácnosti zaplatí letos za vytápění v zimních měsících méně, než je běžné. Hlavním důvodem je teplotně nadprůměrná zima. Podle odborníků mohli lidé za toto období ušetřit až 4 000 Kč. Díky nižší spotřebě roste také pravděpodobnost, že dodavatelé budou zákazníkům vracet přeplatky. Někteří je dokonce nově zasílají přímo na bankovní účet.
V průběhu nejméně dvou let jsme sledovali jeden z řady regulativních procesů vedených na evropské úrovni. Jedná se o regulaci mnohostranných poplatků za platby kartou. V minulém týdnu byl proces završen přijetím návrhu v Evropském parlamentu.
Ekonomické oživení ve střední a východní Evropě pomáhá „na nohy“ sousedům v jihovýchodní části regionu. Skupina devíti zemí střední a jihovýchodní Evropy těží ze slabého eura a nízkých cen ropy. Mezi hlavní stimuly růstu bude patřit rozvoj segmentu malých a středních podniků, příznivější daňové zatížení podniků než ve většině západoevropských zemí a nárůst mzdových nákladů v Číně, což přivede investory zpět do střední a východní Evropy. Podniky se však budou nadále potýkat s důsledky rostoucí politické nestability, trvale uvolněných regulatorních podmínek a snížené nákladové konkurenceschopnosti. Vyplývá to ze dvou dnes zveřejněných zpráv, jejichž zpracování zadala TMF Group.
Hospodářská komora České republiky (HK ČR) komentuje aktuální čísla týkající se stavební produkce a průmyslové výroby, která vydal Český statistický úřad. Návrat stavebnictví k pozitivnímu trendu mírného růstu je pro českou ekonomiku bezesporu dobrou zprávou, a to i přes nepochybný vliv mírné zimy. Na druhou stranu je potřeba si uvědomit jeho křehkost.
Úspěšné firmy se dávno zákazníkům neprezentují jen namalovaným logem. Firemní identita, která zahrnuje vše od sloganů přes hlavičkové papíry a barevné sladění sídla společnosti až po oblečení zaměstnanců, už není doménou jen velkých korporací. Stále více menších tuzemských podniků a živnostníků díky ní dosahuje u zákazníků většího úspěchu.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...