Březnový výsledek maloobchodu znamenal potvrzení, že i nadále představuje nejsilnější faktor českého ekonomického oživení spotřebitelská poptávka. Byť došlo k jejímu mírnému zpomalení oproti předchozímu měsíci, je téměř 6% meziroční přírůstek výrazně i nad úrovní hodnot průměrné dlouhodobé časové řady. Na tomto vývoji se podílí jak pozvolna akcelerující mzdový růst, tak současně i rekordně nízké úrokové sazby v prakticky neinflačním prostředí, umožňující levně financovat například nákup osobního automobilu. Za předpokladu, že i ostatní složky poptávky po HDP vykážou dlouhodobě udržitelný dynamický vývoj, je rychlé tempo růstu osobní spotřeby zdravé a nepředstavuje pro naši ekonomickou budoucnost rizikový faktor.
Pružná či upravená pracovní doba, zkrácený pracovní úvazek, práce z domova či sdílené pracovní úvazky – to jsou formy práce, které by určitě vyřešili mnoha zaměstnancům svízelnou situaci, kdy řeší jak skloubit pracovní život s tím rodinným. Podle dat kariérního portálu Jobs.cz je v České republice kratších úvazů stále málo – jen 5,4% ze všech obsazovaných pozic. Průměrný podíl částečných úvazků v celé Evropské Unii je však daleko vyšší, dosahuje až 20 %.
O dynamiku realitního trhu v České republice se letos i příští rok postarají investice. Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí v nové publikaci Trend Report 2015 rovněž předpovídá mírný růst cen a očekává nadále přetrvávající prostředí nízkých úrokových sazeb. Trendem napříč sektory bude větší diverzifikace kvality. Další rozvoj trhu je však blokován nestabilitou příslušné legislativy.
České hospodářství letos poroste nejrychleji za posledních osm let. Hlavním tahounem české ekonomiky letos bude stejně jako vloni domácí poptávka. Hospodářský růst povede k další tvorbě pracovních míst a poklesu nezaměstnanosti, výraznější mzdovou akceleraci uvidíme v roce 2016. Inflace zůstane v průměru na nízkých hodnotách loňského roku. Protože se ale jádrová inflace bude nacházet bezpečně v kladných číslech, nepředpokládáme změnu v měnové politice. Na charakteru intervenčního režimu včetně intervenční úrovně 27,00 CZK/EUR by se letos nic změnit nemělo.
Po 25 letech od převratu se firmy ve střední a východní Evropě potýkají se zásadními problémy v rozvoji konkurenceschopnosti. Regionální výzkum mezi předními zahraničními manažery, působícími v regionu střední a východní Evropy, ukázal, že je třeba klást větší důraz na snížení byrokracie, vymýcení korupce, výraznější orientaci na zákazníka a zvýšení manažerské odpovědnosti. Studie vedená společností TARGET Executive Search ve spolupráci s GfK a CEU Business School zdůrazňuje i silné stránky manažerů v tomto regionu - vysokou pracovní morálku, pozitivní hodnocení žen na manažerských postech i pevné mezilidské vazby. K dosažení vyšší konkurenceschopnosti má však tento region ještě dlouhou cestu.
Celková důvěra v ekonomice, která představuje důležitý předstihový indikátor budoucího vývoje, se v dubnu nezměnila a zůstává na vysokých hodnotách. Podnikatelský sentiment se mírně zlepšil, naopak spotřebitelé jsou o něco pesimističtější.
Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...