I dnes zveřejněná a z pohledu občanů neobyčejně citlivě vnímaná statistická čísla k inflaci a míře nezaměstnanosti můžeme hodnotit velmi pozitivně. Míra inflace se nám na jednu stranu vzdaluje od hrozby pádu do deflační pasti, před kterou silně varuje ČNB, na straně druhé je pak inflační vzlínání velmi mírné. Nic se v průběhu dubna nezměnilo na tom, že se jak Česká republika, tak i celá EU nacházejí ve velmi nízkoinflačním prostředí, které by nás mělo s vysokou mírou pravděpodobnosti provázet minimálně po zbytek letošního roku.
Personální agentura Grafton Recruitment zveřejnila výsledky svého rozsáhlého průzkumu mezd. Materiál poskytuje přehledné porovnání finančního ohodnocení u 8 klíčových segmentů ve 14ti regionech České republiky. Z průzkumu vyplývá, že největší regionální rozdíly ve výši mezd lze sledovat v oblastech informačních technologií a financí, tedy tam, kde je trh nejdynamičtější. Průzkum rovněž ukazuje, že na trhu práce chybí techničtí experti a dobrá znalost cizích jazyků může zajistit i o 10 000 Kč vyšší mzdu.
Vývozci by mohli mít ještě lepší výsledky. Informace vycházejí z dotazníku exportních firem, které byly přihlášeny do Exportní ceny DHL Unicreditbank za rok 2014. Polovina exportérů by ráda rozšířila v dalších třech letech své exportní cíle do dalších zemí, avšak mnozí z nich mají částečné či úplné problémy nalézt finanční zdroje pro svou expanzi. Exportní cena DHL UNICREDIT je prestižní soutěž, založená společností DHL Express (Czech Republic) s.r.o., která již od roku 1997 uděluje ocenění malým a středně velkým firmám v České republice. Soutěž probíhá pod záštitou agentury CzechTrade, pořadatelem je Agentura Helas.
Obchodování s emisními povolenkami čekají zásadní změny, které mají snížit přebytek povolenek na trhu. K dohodě o spuštění reformy trhu s emisními povolenkami a startu od 1. ledna 2019 došlo během jednání lotyšského předsednictví s Evropským parlamentem a Evropskou komisí. K finální dohodě přispělo i odstoupení České republiky a Litvy z blokační menšiny, která bránila brzkému spuštění reformy.
Březnový výsledek maloobchodu znamenal potvrzení, že i nadále představuje nejsilnější faktor českého ekonomického oživení spotřebitelská poptávka. Byť došlo k jejímu mírnému zpomalení oproti předchozímu měsíci, je téměř 6% meziroční přírůstek výrazně i nad úrovní hodnot průměrné dlouhodobé časové řady. Na tomto vývoji se podílí jak pozvolna akcelerující mzdový růst, tak současně i rekordně nízké úrokové sazby v prakticky neinflačním prostředí, umožňující levně financovat například nákup osobního automobilu. Za předpokladu, že i ostatní složky poptávky po HDP vykážou dlouhodobě udržitelný dynamický vývoj, je rychlé tempo růstu osobní spotřeby zdravé a nepředstavuje pro naši ekonomickou budoucnost rizikový faktor.
Pružná či upravená pracovní doba, zkrácený pracovní úvazek, práce z domova či sdílené pracovní úvazky – to jsou formy práce, které by určitě vyřešili mnoha zaměstnancům svízelnou situaci, kdy řeší jak skloubit pracovní život s tím rodinným. Podle dat kariérního portálu Jobs.cz je v České republice kratších úvazů stále málo – jen 5,4% ze všech obsazovaných pozic. Průměrný podíl částečných úvazků v celé Evropské Unii je však daleko vyšší, dosahuje až 20 %.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...