Ve druhém letošním čtvrtletí došlo v Praze ke stabilizaci cen nových bytů. Současná průměrná prodejní cena 145.783 Kč/m2 je srovnatelná s prvním čtvrtletím, meziročně se přesto jedná o více jak 20% nárůst.
Lidé v marketingu plní nejen zadání svých klientů, nezapomínají ani budovat image své vlastní profesi, svému oboru. Nedivte se, chtějí získat co nejvíc pozornosti na svou stranu. Chtějí být trendy. Obchodní ředitel a spolumajitel reklamní agentury Fairy Tailors (www.fairytailors.cz), Ondřej Tyleček vysvětlil, proč bychom jim měli naslouchat opatrně.
Pětina zaměstnavatelů plánuje omezovat nabídku zaměstnaneckých výhod, naopak čtyři z deseti firem už podruhé letos zvýší mzdy nebo o tom uvažují. Ukázal to rychlý průzkum personální agentury Předvýběr.CZ mezi stovkou stálých respondentů z řad majitelů a šéfů firem.
Hrubý domácí produkt ČR byl na začátku roku stále pod úrovní konce roku 2019, tedy předpandemického období. Na konci roku 2021 totiž dosahovala výše tuzemského HDP pouze 97,8 % hodnoty z konce roku 2019. Z analýzy poradenské skupiny Moore Czech Republic vyplývá, že se na předpandemickou úroveň nedostalo 10 zemí EU. Horší výsledky mají pouze ve Španělsku, Portugalsku, Itálii a Rakousku.
Červenec a srpen patří z hlediska produktivity k měsícům s nejhorší bilancí. Zbytečně. Ačkoli jsou dovolené hlavním tématem a smlouvy mezi podniky často počítají s tím, že letní období nebude ve znamení velkého shonu, lze okurkovou sezónu v podniku přetavit v období, které dá businessu drive a konkurenční výhodu. Ing. Jiří Jemelka, MBA, ze společnosti JPF (J.I.P. pro firmy) předkládá několik tipů, jak období letních prázdnin využít, aby se vaší firmě dobře dařilo.
Lidé se v současnosti více obávají o své úspory, a to především kvůli zvyšující se inflaci, zdražování a obavám z války na Ukrajině. Vyplývá to z březnového průzkumu STEM/MARK pro společnosti Skanska a Hyposka. Jeho cílem bylo zjistit současný postoj Čechů k otázkám investování a pořízení vlastního bydlení v takto turbulentní době.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...