Narušení provozu, dodavatelských řetězců, nedostatek materiálu, míra inflace, nedostatek zaměstnanců, vyčerpané rezervy z doby covidu a válečný konflikt na Ukrajině. Podnikatelé žijí v nejistotě a strachu. Zejména na malé a střední firmy dopadá aktuální situace hůře než na etablované giganty. Firmy a jejich vedení si kladou otázku, jak podnikat, když neví, co bude. V takové situaci je největší výzvou překonání emocí. Strach může být skvělým ukazatelem, ale jen ve zdravé formě. Od určité hranice může ničit.
Míra inflace v zemích eurozóny, potažmo i dalších evropských zemích, včetně ČR, je na nejvyšších hodnotách od 70. let minulého století. Podle analýzy pojišťovny Allianz Trade se na růstu cen budou téměř ze dvou třetin podílet rostoucí ceny energií a potravin. Podle aktuální analýzy přitom ještě cenové tlaky nedosáhly vrcholu, ten pojišťovna očekává během druhého čtvrtletí.
Každý podnik nějak začínal. Většinou nápadem jednoho nebo více lidí. Know-how, pracovitost, štěstí, vytrvalost a houževnatost. To jsou základy, na nichž se sen mění v hmatatelný tržní subjekt, jenž kromě identifikačního čísla dodává produkty a služby zákazníkům. Jak ale firmy zrají k úspěchu a kontinuitě, komentuje Ing. Jiří Jemelka, MBA, majitel společnosti JPF (J.I.P. pro firmy), která se specializuje na interim management.
I když nejpopulárnějšími zaměstnaneckými benefity zůstávají finanční bonusy či prémie, stále větší oblibu si mezi Čechy získává dovolená 5 týdnů a více. Napříč obory ji chce již více než 90 % pracovníků. Obecně v oblasti benefitů nadále přetrvává nesoulad mezi nabídkou zaměstnavatelů a poptávkou zaměstnanců. V některých případech je poptávka dokonce až osminásobně vyšší než nabídka. Vyplývá to z nového průzkumu personální agentury Grafton Recruitment.
Celých 167 dní jsme v České republice pracovali a podnikali na pokrytí letošních veřejných výdajů. Teprve od dnešního dne začínáme vydělávat sami na sebe. Slavíme totiž Den daňové svobody, pomyslný den, od kterého máme vůči státu splněnu svou daňovou povinnost.
Průzkum ukázal, že 38 % zaměstnavatelů plánuje nabírat nové zaměstnance, ale každý druhý má potíže s obsazením volných míst.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...